شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کرونا

معاون درمان ستاد کرونای تهران:

آمار بستری کرونا در تهران بی‌سابقه است / از سوله‌های بحران شهرداری استفاده می‌کنیم

تمام امکاناتی که در تهران داریم را برای سرویس دهی بیماران کرونایی در نظر گرفتیم و مرز ۱۰ هزار نفر هم برای بستری‌ها رد شده است.

آمار بستری کرونا در تهران بی‌سابقه است / از سوله‌های بحران شهرداری استفاده می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر گستردگی شیوع کرونا گفت: ما تمام امکاناتی که در تهران داریم را برای سرویس دهی بیماران کرونایی در نظر گرفتیم و مرز ۱۰ هزار نفر هم برای بستری‌ها رد شده است که در ۱۶ ماه اخیر این موضوع اصلا سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: آن چیزی که بهترین نتیجه را برای ما داشته است، کلینیک‌های بستری موقت بوده است، بیماران با علائمی مثل درگیری ریوی می‌آیند، داروی تخصصی کرونا را به صورت روزانه دریافت می‌کنند و ارزیابی پزشکی می‌شوند.

معاون درمان ستاد کرونای تهران ادامه داد: تقریبا تمام بیمارستان‌ها الان درگیر شدند و بالای ده هزار تخت درگیر این مسئله است، خیلی از موارد هم به شکل موقت در ورودی بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود و ما برای بستری موقت از ظرفیت کلینیک‌های شهرداری هم در یک الی دو روز اخیر و در روزهای آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان هلال احمر مبنی بر امکان در اختیار گذاشتن برخی مراکز برای واکسیناسیون گفت: هر مرکزی که بتواند شرایط و استانداردهای لازم و فاصله فیزیکی را در نظر بگیرد، معرفی می‌شود و برای واکسیناسیون مورد تایید قرار می‌گیرد.

توکلی در مورد انتقاد بیماران کرونایی از نبود سرم و داروهای کرونا در داروخانه‌ها افزود: این موضوع مرتفع شده است، یعنی هفته‌ی گذشته این کمبودها وجود داشت، اما الان در داروخانه‌ها در حال توزیع است و انشالله دیگر مشکلی وجود نخواهد شد.

او با اشاره به واکسیناسیون خبرنگاران و اینکه اولویت بندی خاصی برای تزریق به آنها وجود ندارد، بیان کرد: اینکه قرار شد خبرنگاران از طریق سامانه ثبت نام واکسن http://salamat.gov.ir برای واکسیناسیون اقدام کنند، مبتنی بر تصمیمی بوده که از طرف معاونت بهداشت گرفته شده تا واکسیناسیون هم قابل رهگیری باشد و هم زمان دقیق آن مشخص شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که چه واکسن‌هایی به آنها تزریق می‌شود؟ گفت: سبد واکسنی که در شهر تهران وجود دارد، واکسن سینوفارم و برکت است، خبرنگاران می‌توانند یکی از این واکسن‌ها را انتخاب کنند که هر دو عارضه‌ی خاصی هم ندارد و کاملا واکسن‌های ایمنی هستند و با خیال راحت می‌توانند تزریق خود را انجام دهند.

وی در مورد تعداد خبرنگارانی که در تهران برای واکسیناسیون ثبت‌نام کرده‌اند؟ گفت: تعداد دقیقی الان در دست ندارم، ولی عمدتا اسامی خبرنگاران ثبت شده است و خبرنگارانی که در جاهای پرریسک، شلوغ و مناطق پرازدحام تردد دارند یا در مراکز بهداشتی درمانی در رفت و آمد هستند، در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.