شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برلین

برگزاری برنامه فرهنگی «سفری به سرزمین امام مهربانی» در برلین

برگزاری برنامه فرهنگی «سفری به سرزمین امام مهربانی» در برلین

خانه ایران در برلین، برنامه «سفری به سرزمین امام مهربانی» را در قالب سری برنامه‌های فرهنگی و هنری معرفی ایران اسلامی به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه ایران در برلین به منظور آشنایی مخاطبین آلمانی زبان با حال و هوای معنوی آستان قدس رضوی و جلوه‌های زیبای حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام،  برنامه «سفری به سرزمین امام مهربانی» را در قالب سری برنامه‌های فرهنگی و هنری معرفی ایران اسلامی برگزار کرد. این برنامه در بستر شبکه اجتماعی «یوتیوپ» منتشر شد.

در این برنامه، گورهان اوزوزوس و خانم مهربان به عنوان میهمانان برنامه، ضمن باز شرح مشاهدات خود از ایران و آستان قدس رضوی به جذابیت‌های بسیار زیاد سفر به آن دیار در قالب برنامه سفرهای حلال برای خدمت به گردشگران مسلمان اشاره کردند و افزودند: این برنامه شامل ارائه خدمات مسافرتی از جمله هتل‌های حلال، استراحتگاه‌ها، تورها و دیگر فعالیت‌های مسافرتی برای مسلمانان است.

شرکت کنندگان اظهار کردند: به زبان ساده می‌توان گفت گردشگری حلال نوع خاصی از گردشگری است که در آن تمام هماهنگی‌ها، تمهیدات و اقدامات بر مبنای موازین شرع اسلام انجام می‌گیرد.

گورهان اوزوزوس تأکید کرد: مسلمانان که امروزه بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، در این صنعت جایگاه ویژه‌ای دارند. با این وجود گردشگری هنوز هم برای پیروان این مذهب، با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه است که اغلب به جهت تفاوت در ساختار فرهنگی و قوانین سایر کشورها ایجاد شده است.

وی افزود: با ایجاد گردشگری حلال، مسلمانان می‌توانند در هر کشوری از مقاصد گردشگری حلال، در برنامه های تفریحی خود به آداب شرعی عمل کنند.

گورهان اوزوزوس در سخنانش، اظهار کرد: گردشگری حلال دارای طیف دیگری از سفر است که مبتنی بر زیارت و بازدید از شهرهای مذهبی نظیر مکه، مدینه و کربلا، مشهد، قم و ... است. در حال حاضر با وجود مشکلات و محدودیت های ناشی از اپیدمی کرونا، سفر به مناطقی که در آنها به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی اهمیت داده و قوانین و آداب آن اجرا شود،  برایشان در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه، عنوان کرد: کشور ایران به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های مناسب در زمینه گردشگری حلال، می تواند یکی از بهترین مقاصد مسافرت برای مسلمانان جهان محسوب شود. کشوری که قوانین اجرایی در آن بر مبنای اسلام بوده و اصول حلال در اغلب زمینه‌ها، به خوبی در آن رعایت می‏شود.

گورهان اوزوزوس خاطرنشان کرد: گردشگری حلال، صنعتی ارزشمندی است که به دلیل اهمیت آن در سطح جهانی به پیشرفت قابل توجهی نیز دست یافته است. پیشرفتی که می‌تواند زمینه حضور هر چه بیشتر مسافران و گردشگران مسلمان خارجی را در آن کشور فراهم کند و درآمدی مناسب را برای صنعت گردشگری به ارمغان آورد.

وی با اشاره به شهر مشهد مقدس افزود: شهر مشهد قطب زیارتی ایران و جهان تشیع به شمار می‌رود. مسلمانان زیادی به مشهد سفر می‌کنند و بسیاری از آنها این شهر را به عنوان مقصد گردشگری زیارتی خود انتخاب می‌کنند. ما موفق شده‌ایم تاکنون چندین گروه از مسلمانان مقیم آلمان را در چارچوب سفرهای حلال به شهرهای مشهد، قم اعزام کنیم تا امکان زیارت قبور متبرکه امام رضا(ع) در مشهد و حضرت معصومه(س) در قم فراهم شود.

گورهان اوزوزوس با اشاره به اهداف این نوع سفرها گفت: یکی از راه‌های شناخت و آگاهی نسبت به حقایق هستی، استفاده از ابزار حسی، از جمله مشاهده و نگاه به طبیعت و پدیده‌های موجود در جهان است.

در ادامه، مطالبی در خصوص تاریخچه و زندگینامه حضرت معصومه(س) و اهمیت زیارت بارگاه ملکوتی این بانوی بزرگ اسلام بیان شد.

گفتنی است؛ ویدیوی برنامه فرهنگی «سفر به سرزمین امام مهربانی‌ها» از طریق لینک اینترنتی https://www.youtube.com/watch?v=4zgJ-HZJWwI کانال یوتیوب رایزنی فرهنگی ایران در برلین در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام