شهر خبر

کپی وانت معروف آمریکایی از راه رسید!

یک شرکت استرالیایی بنام H۲X Global از یک پیکاپ هیدروژنی که بر اساس فورد رنجر ساخته شده پرده‌برداری کرده است.

این شرکت سال گذشته برنامه‌های جسورانه‌ای را برای تولید و فروش تعداد زیادی خودروهای هیدروژنی در استرالیا از اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد. بااین‌حال، H۲X Global با مشکلات مالی مواجه شده و برنامه‌های خود را به تعویق انداخته است اما در عوض پیش‌نمایش رنجر هیدروژنی که وارگو (Warrego) نام گرفته را ارائه کرده است.

این خودرو در ابتدا به‌عنوان یک پروژه مهندسی داخلی تولید شده اما گزارش شده که خریداران محلی و خارج از استرالیا به آن ابراز علاقه کرده‌اند. وارگو در اصل یک فورد رنجر است که به قوای محرکه هیدروژنی پیل سوختی با ۹۳ اسب بخار قدرت مجهز شده است. این پیکاپ در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک و به‌صورت تک کابین و دو کابین ارائه خواهد شد و H۲X هم‌اکنون سفارشات خرید از داخل استرالیا و همین‌طور هلند و مالزی را می‌پذیرد.

مدیر اجرایی H۲X Global در مورد وارگو می‌گوید:

این پیکاپ به ما امکان انجام آزمایشاتی را می‌دهد. همچنین ما فرصتی عالی داریم تا این خودرو را در اختیار شرکای خود قرار دهیم تا در جاده‌ها مورداستفاده قرار گیرند. هرکدام از آن‌ها دو تا پنج پیکاپ سوار خواهند شد که این به ما امکان جمع‌آوری داده‌های دنیای واقعی را می‌دهد

گفته شده که بخشی از توسعه وارگو در اروپا انجام می‌گیرد و فرایند تبدیل آن در استرالیا از سپتامبر آغاز خواهد شد. اولین نمایش نسخه نهایی و واقعی این پیکاپ هیدروژنی هم در نوامبر صورت خواهد گرفت. H۲X Global همچنین قصد تولید یک ون سبک هیدروژنی را هم دارد که دارلینگ نام خواهد داشت. این خودرو در اروپا هم عرضه خواهد شد زیرا در آنجا شبکه جایگاه‌های هیدروژن گسترده‌تری وجود دارد. H۲X Global امیدوار است بتواند فروش وارگو را از سال آینده در اروپا آغاز کند.

منبع: پدال