به گارش برنا؛ وی در توضیح این سلسله برنامه های گرامیداشت بزرگان و مفاخر فرهنگ و ادب در رادیو فرهنگ گفت : پس از مجموعه برنامه‌هایی برای استاد لطفی ، محمود فرشچیان ، ناتل خانلری، حسن کسایی، علامه طباطبایی و ....این مجموعه برنامه از روز سه‌شنبه 26 اسفندماه سال 99  به صورت تک نگاری بر بازشناسی زندگی و آثار علامه محمد قزوینی آغاز شد.

باغسنگانی  افزود :مجموعه رادیویی« فرزانگان فرهنگ» برنامه ای است که به معرفی و بررسی زندگی بزرگان فرهنگ و ادب اختصاص دارد و در این سری از برنامه زندگی علمی ادبی و پژوهشی علامه محمد قزوینی در گفتگو با خانواده و نزدیکان و رهروان ایشان مورد ارزیابی وکنکاش قرار گرفت.

وی در خصوص مهمانان این مجموعه برنامه گفت :چهره های ارزنده ای در این مجموعه برنامه از فرزانگان فرهنگ از علامه قزوینی روایت کرده اند. شخصیت هایی چون دکتر احمد مهدوی دامغانی استاد دانشگاه هاروارد و از یاران نزدیک علامه، دکتر مهدی محقق استاد دانشگاه تهران، ماشالله آجودانی، دکتر محمد جعفر یاحقی، دکتر علی اشرف صادقی، دکتر عبدالله انوار، دکتر مهدی نوریان استاد دانشگاه اصفهان، استاد محمد روشن، دکتر اخلاق آهن از دانشگاه جواهر لعل نهرو، سید علی آل داوود، دکتر سیدمحمد عمادی حائری؛ دکتر عبدالله انوار و نیز خانم چهرزاد بهار دختر گرامی ملک الشعرا بهار از علامه قزوینی گفتند روایت هایی بود در نوع خود بی مانند. روایت هایی که بر زندگی و آثار علامه محمد قزوینی نور افشانی می کنند و پس از نیم قرن باعث شناخت بیشتر از آن علامه فقید خواهد شد.

گفتنی است ،علامه محمد قزوینی در ۶ خرداد سال ۱۳۲۸ در تهران درگذشت و در شاه‌عبدالعظیم در کنار مزار ابوالفتوح رازی دفن شد.

علاقه مندان می توانند آخرین قسمت از گرامیداشت علامه محمد قزوینی را به تهیه‌کنندگی محمدحسینی باغسنگانی روز سه شنبه 12 آبان از ساعت16 روی امواج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند. همچنین این برنامه در سراسر دنیا از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.