شهر خبر

در حسینیه امام خمینی (ره) و با حضور مقامات کشوری و لشکری؛

مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شد

مراسم تنفیذ

مراسم تنفیذ سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

سرویس سیاست مشرق-مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور منتخب ملت ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با حضور رهبر معظم انقلاب، روسای قوا، مسئولان کشوری و لشکری و سفرای کشورهای خارجی با قرائت قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

ابراهیم رئیسی در ۲۸ خرداد ماه امسال در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب رای اعتماد ملت ایران برای تصدی ریاست قوه مجریه شد. این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم از جمله وظایف و اختیارات رهبری نظام است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری، دوره چهارساله رئیس جمهور منتخب از تاریخ تنفیذ اعتبارنامه به وسیله مقام رهبری نظام آغاز می‌شود. در جریان مراسم امروز، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، منتخب مردم را به سِمت «ریاست‌جمهوری» منصوب می‌کنند.