شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#کرکوک#نیروهای عراقی#منابع

درگیری شدید نیروهای عراقی و داعش در کرکوک


درگیری شدید نیروهای عراقی و داعش در کرکوک

منابع عراقی از درگیری شدید میان نیروهای پلیس کرکوک و داعش و دستگیری شماری از داعشی‌ها در فلوجه در استان الانبار خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، یک منبع امنیتی عراقی از درگیری شدید میان نیروهای پلیس عراق و داعش در استان کرکوک خبر داد و گفت: درگیری های اندکی قبل میان عناصر داعشی و نیروهای پلیس در ناحیه «الرشاد» در کرکوک رخ داده است.

منبع عراقی بیان کرد: در جریان این درگیری یک نیروی پلیس عراق کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع عراق افزود: در جریان این درگیری یک داعشی کشته و یک تکفیری دیگر زخمی شد.

دستگیری شماری داعشی در فلوجه

سرتیپ «جمال الجمیلی» رئیس پلیس فلوجه از دستگیری چند داعشی و ضبط مقادیری بمب و انفجار آنها خبر داد.

وی افزود:  همکاری کامل میان شهروندان و نیروهای امنیتی و مقامات محلی در فلوجه نقش بسزایی در کشف و خنثی سازی جنایات داعش دارد. در این راستا شماری از داعشی‌ها که به دنبال بی ثباتی شهر فلوجه بودند، دستگیر شدند.

الجمیلی تاکید کرد: پلیس فلوجه همچنین پس از دریافت اطلاعاتی درباره بمب‌های برجای مانده از داعش در مناطق جنوبی شهر، آنها را منفجر کرد.

وی افزود: شهر فلوجه از سال 2003 شاهد ثبات امنیتی بی‌سابقه است و این در نتیجه همکاری قوی میان نیروهای امنیتی و شهروندان با هدف ایجاد امنیت است. با هر که سودای بی‌ثباتی در فلوجه را داشته باشد، برخورد کوبنده خواهد شد.

حمله و درگیری مسلحانه شدید در شمال استان ذی قار

یک منبع امنیتی عراقی از درگیری شدید و حمله مسلحانه در شمال استان ذی قار عراق خبر داد و گفت: افراد مسلح ناشناس که سلاح متوسط داشتند به منزلی در محله «البدعه» در بخش «الرفاعی» در شمال استان ذی قار حمله ور شدند.

این منبع امنیتی گفت: این حمله مسلحانه تلفاتی نداشت اما خسارات زیادی به بار آورد و نیروهای امنیتی محل حادثه را به محاصره خود درآوردند و تحقیق درباره علت این حمله پرداختند.

کشف مهمات داعشی در غرب نینوا

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از کشف مهمات و راکت متعلق به داعش در غرب نینوا خبر داد و بیان کرد: یگانی از معاونت اطلاعات به همراه نیروهای خنثی کننده مواد منفجره و نیروهای ویژه حشد شعبی بخش نینوا، اقدام به جستجوی امنیتی در روستای «خویتله» در جنوب «البعاج» در استان نینوا کردند که در این جستجو یک انبار مهمات را کشف کردند.

انتهای پیام/