شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده

در پی اقدام واشنگتن؛

آنتونوف: اوضاع کاری دیپلمات های روسیه در آمریکا بدتر می شود

آنتونوف: اوضاع کاری دیپلمات های روسیه در آمریکا بدتر می شود

همزمان با اقدام واشنگتن مبنی بر درخواست از ۲۴ دیپلمات روس جهت ترک خاک این کشور، سفیر روسیه در آمریکا گفت که این دست اقدامات ایالات متحده منجر به بدتر شدن امور دیپلمات های روسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرنگاران را درباره وضعیت واقعی امور دیپلمات های روس در آمریکا به اشتباه انداخته است.

آنتونوف گفت: وضعیت کاری دیپلمات های روس در آمریکا بد و بدتر می شود. وی همچنین ادامه داد که تلاش هایی که برای انداختن تقصیر این مشکل به گردن روسیه صورت می گیرد، موجب سردرگمی می شود.

پیشتر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت ایالات متحده از دیپلمات های روسی که روادیدشان منقضی شده انتظار دارد که این کشور را ترک و درخواست تمدید روادید کنند. بنا به گفته آنتونوف، مسکو ۲۲ روادید برای کارمندان سفارت آمریکا در خاک این کشور صادر کرده، در پاسخ اما، فقط تمدید روادید دیپلماتیک (دیپلمات های روس در واشنگتن) را دریافت کرده است.

سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر اعلام کرد که آمریکا از ۲۴ دیپلمات این کشور خواسته است تا تاریخ سوم سپتامبر آینده خاک این کشور را ترک کنند.

آنتونوف افزود که با توجه به اقدام ناگهانی آمریکا در دشوارتر کردن صدور روادید، برای این افراد جانشینی نخواهد بود.

آنتونوف همچنین گفت که مسکو مکررا به واشنگتن پیشنهاد داده است که بر سر تمدید یکساله روادید دیپلمات های طرفین موافقت کند، اما آمریکایی ها از زیر بار این مسئله شانه خالی می کنند. وی اضافه کرد روادید حدود ۱۳۰ کارمند و اعضای خانواده هایشان منقضی شده است و آنها منتظر تمدید آن هستند.

در حال حاضر آمریکا و روسیه در بدترین شرایط ممکن روابط در چند سال اخیر قرار گرفته‌اند. با این وجود، رویکرد دو کشور تعاملی و تلاش آن‌ها بر مدیریت روابط است.

روسیه در روابط بین‌الملل به شدت مخالف یکجانبه‌گرایی آمریکا است و علاوه بر خود، کشورهای دیگری مانند چین و هند را به چندجانبه‌گرایی با محوریت سازمان ملل دعوت می‌کند. همین مسئله مبنای تقابل‌ متعدد دو کشور در روابط بین‌المللی و دوجانبه طی چند سال گذشته بوده است.