«حسین نورانی نژاد»، سخنگوی حزب اتحاد ملت، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با درخواست حزب اتحاد ملت درمورد برگزاری تجمع برای طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با اهمیت موضوع باید بگویم که ما بعد از طرح صیانت با مساله جالب توجهی روبرو شدیم.

او افزود: من 22 سال کار حزبی کرده ام و تا به اینجا سابقه نداشته است که این همه پیغام به حزب برسد که عمده این پیام ها از طرف مردم عادی جامعه است، یعنی فعالان سیاسی به آن معنا تعریف نمی شوند و به طُرق مختلف پیغام می فرستادند و می‌خواستند در حزب فعالیت کنند و کنشگری فعالی داشته باشند. بسیاری می گفتند که حزب به دنبال تجمع باشد همانطور که در فضای مروادات روزمره و در فضای آنلاین و در کوچه و خیابان می بینیم تقریبا همه مردم نسبت به طرح صیانت نگرانی دارند و هر چه جستجو کردیم متوجه شدیم که مردم اطلاعی از فاجعه ای که در این طرح نهفته است، ندارند.

نورانی نژاد تاکید کرد: کسانی که این طرح را مطالعه کرده اند اذعان دارند که وضع وخیم تر از آن چیزی است که تاکنون ترسیم شده است. یعنی ساختار بروکراسی به نحوی سامان داده می شود که کلا نظارت و مدیریت فضای اینترنت و فضاهای آنلاین از حیطه تسلط دولت و مجلس هم خارج شود و وضعیتی بسیار عجیب و غریب رقم زده می شود.

سخنگوی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: آنچه در بین عموم مردم مطرح است این بوده که جلوی استفاده از آنچه که امروز میسر است گرفته خواهد شد. گفته شده نمی خواهیم فیلتر کنیم ولی عملا استفاده از اینترنت جز در جاهایی که خودشان صلاح بدانند میسر نخواهد بود و اینترنت به اینترانت تبدیل خواهد شد. به طور خلاصه اینترنت به چیزی شبیه به صدا و سیما تبدیل خواهد شد. بسیاری از افراد جامعه از این فضا نان می برند و یا از طریق این فضا ارتباط اجتماعی دارند و یا برای مطالعه و آگاهی یا تفریح استفاده می برند اما این منبع مهم و اساسی در زندگی امروز دچار اختلال اساسی خواهد شد.

او در رابطه با تاکید حزب اتحاد برای برگزاری تجمع در مخالفت با طرح صیانت افزود: ارزیابی کارشناسی نشان می دهد این طرح مجلس یازدهم قابلیت اجرایی دارد. ما فکر می کنیم از ظرفیت قانونی تجمع و اعتراض باید استفاده شود ما برای اعتراض اجازه نمی خواهیم، این حقی است که قانون پیشتر به ما داده است.

نورانی نژاد تاکید کرد: دولت و نهادهای انتظامی و امنیتی وظیفه دارند امنیت تجمعات و اعتراضات را تامین کنند و ما به عنوان حزب وظیفه داریم زبان گویای بخشی از جامعه باشیم. امروز بخش بزرگی از جامعه معترض این طرح است و به بیانیه و نوشته بسنده نمی کند این وظیفه حزبی ما است که به بخشی از این جامعه، کمک کنیم. ما با این اعتراضات همراه هستیم و عقیده داریم این اعتراضات باید بدون قرار گرفتن در انگ های امنیتی مدیریت شود. معمولا مسائلی وجود دارد که بخش هایی از حاکمیت می خواهند در هر اعتراضی ان ها را بر اعتراض مسالمت آمیز مردم بار کنند و جلوی حق اعتراض را بگیرند.

او در پایان گفت: در این نامه گفته شده ما معترضیم و می خواهیم از ظرفیت موجود در قانون برای اعتراض استفاده کنیم و این اعتراض را به گوش مسئولین برسانیم.  7