شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا

آمریکا ایران را متهم کرد!+جزییات

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی بار دیگر با تکرار ادعاها و اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران درباره کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان را تکرار کرد.

آمریکا ایران را متهم کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در محل وزارت خارجه این کشور بار دیگر همسو با اتهام پراکنی ها و ادعاهای بی پایه و اساس رژیم صهیونیستی مدعی شد اطمینان داریم ایران حمله به کشتی اسرائیلی را اجرا کرده است.

بلینکن ایران را متهم به بی مسوولیتی و تهدید آزادی دریانوردی کرد و مدعی شد اقدام ایران در حمله به کشتی "مرسر استریت" با "پاسخ جمعی" مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اتهام پراکنی ها و ادعاهایش اضافه کرد آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی، رژیم صهونیستی و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

وزیران خارجه آمریکا و انگلیس روز یکشنبه نیز در همراهی با ادعاهای رژیم صهیونیستی و بدون ارائه مدرکی درباره کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان علیه ایران اتهام زنی کردند و با انتشار بیانیه هایی و بدون ارائه مدرک، تهران را متهم به این حمله کردند.

تکرار اتهامات بی پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا در حالی است که "سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این اتهام افکنی ها و همسویی واشنگتن و لندن با ادعاهای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه "آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند" تاکید کرد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

در پی این اتهام افکنی ها، کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور و سفیر رومانی در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند.

 رییس اداره سوم غرب اروپا ضمن ابراز تاسف از اتهام بی‌پایه و اساس وزیر خارجه انگلیس گفت: این نخستین اتهام شتابزده و بدون دلیل و مدرک بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. بلکه این کشور در گذشته نیز در مواردی ایران را متهم به اقداماتی کرده که هرگز ثابت نشده و تاکنون سندی و مدرکی در تایید آنها ارائه نگردیده است.

وی با تاکید بر اینکه  این اظهارات شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک مردود بوده و قویا محکوم است، در خصوص هر گونه ماجراجویی رژیم اشغالگر قدس یا دیگران هشدار داد و سیاست قطعی جمهوری اسلامی را دفاع از خود و پاسخ قاطع، به هنگام و متناسب به هر ماجراجویی دانست.

دستیار وزیر و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا نیز با اشاره به بیانیه وزارت امورخارجه رومانی، طرح اتهامات واهی و نامتعبر علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد وجاهت قانونی و غیر قابل قبول برشمرده و از سفیر این کشور درخواست شد مراتب ناخرسندی و اعتراض شدید ایران در این خصوص را به مقامات کشور متبوع خود اعلام کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پیش از این نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرده و مدعی شده بود که تهران مسئول هدف قرار گرفتن این کشتی نفتی است.

"نفتالی بنت" نخست وزیر جدید رژیم اسرائیل در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود که " از جامعه جهانی این انتظار را داریم که به ایران نشان دهد مرتکب خطای فاحشی شده است و اسرائیل به روش خود پیامش را به تهران می‌رساند."

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود  که «این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت ایان عوفر بازرگان اسرائیلی اداره می شود».