شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#کشتی

پاسخ روسیه به انگلیس/هیچ دلیلی برای متهم کردن ایران در حادثه کشتی اسرائیلی وجود ندارد

ضمیر کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که دلیلی وجود ندارد که بتوان ایران را در خصوص حادثه کشتی"مرسر استریت" متهم کرد.

پاسخ روسیه به انگلیس/هیچ دلیلی برای متهم کردن ایران در حادثه کشتی اسرائیلی وجود ندارد

به گزارش منیبان، کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه که نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان هم است، روز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: هیچ گونه دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ایران در حمله به تانکر نفتکش مرسر استریت شرکت داشته است.  

وی افزود: در حالی که کشورهای غربی ایران را به شرکت در این حادثه متهم کرده اند، هیچ گونه مدرکی برای اثبات ادعای خود مطرح نکرده اند.   

 رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: ما هیچ دلیلی برای متهم کردن ایران در این حادثه نمی بینیم زیرا شواهد در این مورد در دست نداریم. زمانی که شواهد بدست آمد دیدگاه خود را در ان مورد اعلام می کنیم.  

 دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: تهران هیچ درخواستی از مسکو برای کمک به روشن شدن اوضاع پیرامون حادثه کشتی مرسر استریت نکرده است.

وی ادامه داد: تاکنون طرف ایرانی چنین درخواستی نکرده است، آنها حتی فرصت برای این کار نداشتند زیرا وضعیت پیرامون حادثه در دو روز اخیر حاد شده است.  

به گزارش رسانه ها، روز پنجشنبه هفته گذشته تانکر نفتکش مرسر استریت در ابهای بین المللی عمان مورد حمله هوایی قرار گرفت.  

بر اساس برخی گزارش ها،  یک نگهبان شهروند انگلیس و یک شهروند رومانی که ناخدای این شناور بوده، در حمله پهپادی به بخش مسکونی این نفتکش جان خود را از دست داده اند.   

این کشتی که در مالکیت ژاپن قرار دارد، در اختیار یک شرکت مستقر در انگلیس متعلق به ایال اوفر تاجر اسرائیلی بوده است.    

اقدام شتابزده دولت انگلیس در واکنش به حمله به نفتکش اسرائیلی و متهم کردن جمهوری اسلامی در این حادثه به تاسی از مواضع بی‌اساس رژیم صهیونیستی، اقدامی نسنجیده است که در آستانه روی کار آمدن دولت جدید در ایران، نمی تواند تاثیری مطلوب بر روابط ۲ کشور داشته باشد.

تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد که دیپلمات‌های انگلیسی و اسرائیلی در نظر دارند تا در گام بعدی برای رسیدگی به این حادثه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را تشکیل دهند.  

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.