شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بهشت زهرا

قبر مجانی برای هر تهرانی/ اعلام هزینه کفن و دفن/ معرفی گرانترین قطعه بهشت زهرا

کدخبر: 430628
عضو شورای شهر تهران می گوید:برای هر تهرانی یک قبر مجانی درنظر گرفته شده است، ولی هزینه کفن و دفن حدود 500 هزار تومان است

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می گوید در بهشت‌زهرا شرایط به شدت بحرانی است و چنین وضعیتی تاکنون بی‌سابقه بوده، چرا که مرگ و میر ناشی از حوادث ، کهولت سن و سایر بیماری‌ها هم بطور معمول سبب مرگ و میر روزانه 150 تا 200 نفر است که اکنون بیش از 185 فوت ناشی از ابتلا به کرونا ویروس بدان اضافه شده است و روزانه کفن و دفن نزدیک به 400 فوتی را رقم زده است و به عبارتی حجم کار کارکنان بهشت زهرا دوبرابر شده بدون اینکه نیروی انسانی بدان اضافه شده باشد.او در گفت و گو با فارس در خصوص وضعیت آرامستان بهشت زهرا پاسخ داده است. به گفته او در بهشت زهرا  قبر رایگان برای هر تهرانی در نظر گرفته شده و هزینه کفن و دفن حدود 500 هزار تومان است.بخشی از گفت و گوی این عضو شورای شهر در ادامه می آید:

بهشت زهرا یک

اخیرا شورای شهر تهران مصوبه‌ای جهت ساخت آرامستان‌های جدید در پایتخت داشت. این آرامستان‌ها دقیقا کجاها به بهره‌برداری می‌رسند؟

تملک و ساخت یک آرامستان جدید در جنوب تهران در اطراف کهریزک قطعی شده و دو مورد دیگر نیز برای شرق و غرب درنظر گرفته شده است. ولی برای این دو مورد هنوز توافق کامل با دولت، منابع طبیعی و سازمان های ذیربط انجام نشده است. در صورتی که دو مکان جدید آرامستان در شرق و غرب نهایی شود، از ترافیک مسیرهای منتهی به بهشت‌زهرا کاسته شده و شهروندان دسترسی بیشتری به آرامستان‌ها خواهند داشت. 

 

هزینه قبر و کفن و دفن در بهشت‌زهرا چقدر است؟

برای هر تهرانی یک قبر مجانی درنظر گرفته شده است، ولی هزینه کفن و دفن حدود 500 هزار تومان است که از طرف خانواده ها پرداخت می شود. البته اگر خانواده‌ای بخواهد متوفی در قطعه های خاص دفن شود یا قبر پیش خرید کنند  هزینه‌های آن را می پردازند. همچنین اگر قبرهای رایگان در قطعات جدید و به پیشنهاد بهشت‌زهرا پذیرفته نشود، و خانواده‌ها پیشنهاد دفن در قطعا ت دیگر را داشته باشند هزینه هایی دارد که می باید پرداخت شود.

 

ماجرای قبرهای لاکچری در بهشت‌زهرا چیست؟

اصولاً قبر در قطعات اولیه بهشت‌زهرا مانند قطعات 20 و 30 قیمت‌های بالایی دارند ولی پدیده ای بنام   قبرهای لاکچری نداریم و اگر هم باشد در قطعات قدیمی قرار دارند که البته این موضوع قبرهای لاکچری قبرهایی است که خارج از سازمان واگذار می‌شوند که بهشت‌زهرا اعلام کرده اگر فامیل درجه یک نباشند، تا وراث اجازه ندهند، در طبقات قبور دیگر کفن و دفن انجام نمی‌شود.