شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت بانکی

روش های مسدود کردن کارت بانکی مفقود یا سرقت شده

در صورتی که کارت عابربانک شما مفقود شده یا به سرقت رود، باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به مسدود کردن کارت بانکی یا به اصطلاح سوزاندن کارت بانکی کنید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

روش های مسدود کردن کارت بانکی مفقود یا سرقت شده

به گزارش منیبان، عده‌ای از افراد هستند که کارت بانکی خود را در حالی که رمز آن در کنارش نوشته شده‌ است گم می‌کنند و‌ با تصور اینکه مبلغ اندکی در حساب دارند، برای سوزاندن آن اقدام نمی‌کنند. در صورتی که کارت عابربانک شما مفقود شد یا به سرقت رفت، باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به مسدود کردن کارت بانکی یا به اصطلاح سوزاندن کارت کنید.

روش‌های مسدود کردن کارت بانکی

دستگاه خودپرداز

مراجعه به بانک

تماس با تلفن بانک

اینترنت بانک

 

سریع‌ترین راه ممکن برای مسدودی کارت، مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک است (نیازی نیست حتما دستگاه خودپرداز متعلق به بانک کارت مفقودی باشد). با فشردن دکمه خدمات بدون کارت، گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید. در مرحله بعد مشخصات کارت بانکی (شماره کارت و رمز ورود) را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید. با این روش به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن کارت بانکی شما سوزانده می‌شود.

* برای مسدودسازی کارت بانکی با استفاده از این روش لازم است شماره کارت خود را در اختیار داشته باشید.

مراجعه به بانک

راه دیگری که برای مسدود کردن کارت تمامی بانک‌های کشور وجود دارد، مراجعه به یکی از شعب بانک صادر کننده کارت است. شما باید با در دست داشتن کارت ملی، به شعبه بانک مراجعه کنید. با دریافت فرم مربوط به اعلام مفقودی کارت، مشخصات کارت را وارد کرده تا درخواست سوزاندن کارت صادر ‌شود.

* مزیت استفاده از این روش این است که با مراجعه به شعبه بانک علاوه بر سوزاندن کارت مفقودی، به طور همزمان می‌توانید اقدام به گرفتن کارت بانکی جدید کنید.

تماس با تلفن گویا

با در اختیار داشتن تلفن گویای بانک صادر کننده کارت، از طریق تلفن می‌توانید اقدام به سوزاندن کارت خود کنید. برای انجام این کار، پس از برقراری ارتباط باید مشخصات کارت بانکی و مشخصات شخصی خود وارد کنید. بعد از این مرحله، درخواست انسداد کارت تایید می‌شود.

سوزاندن کارت با استفاده از اینترنت بانک

از طریق اینترنت بانک نیز می‌توانید با وارد کردن مشخصات کارت (شماره کارت، رمز دوم، کد امنیتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت)، کارت بانکی را مسدود کنید.

در برخی از بانک‌ها نیز می‌توان با استفاده از همراه بانک یا کد دستوری (USSD)، کارت‌های صادر شده از طریق آن بانک را مسدود کرد.