به گزارش برنا؛ شاید بعضی از افراد به اشتباه با خودشان فکر کنند که در سن بالا نمی توانند کار بزرگی انجام دهند اما جالب است بدانید زمانی که سن افراد بالا می رود، می توانند کارهای شگفت انگیزی را رقم بزنند. حتی بسیاری از افراد دنیا این قضیه را به اثبات رسانده اند و در سن بالای 50 سال شاهکار خود را به عرصه اجرا درآورده اند که در سنین بالا بزرگترین و بهترین کار های طول عمرشان را انجام داده اند.

تئوری دو نیم شدن زمین

"چارلز داروین" در 50 سالگی به نظریه مهم خودش دست پیدا کرد و تا قبل از آن شخص مطرح و مشهوری نبود. او در سن بالای 50 سالگی کتابی را منتشر کرد که در آن تئوری معروفش به چاپ رسیده بود.

شاهکار هنری

هنرمند معروف به نام "پابلو پیکاسو" از سن 55 تا 90 سالگی شاهکار و مهم ترین آثار خود را خلق کرد.

تولید نوشابه

سازنده کوکاکولا به نام "جان پمبرتون" در سن 55 سالگی رسپی معروف نوشابه کوکاکولا را بیرون داد و از آن به بعد به فرد مشهور و ثروتمندی تبدیل شد.

رمان فانتزی

نویسنده مجموعه پرطرفدار و دوست داشتنی ارباب حلقه ها در سن 62 سالگی این مجموعه را خلق کرد. قطعاً همه کسانی که عاشق دنیای فانتزی هستند، این کتاب را خوانده اند.

ارباب حلقه ها

"جورج ویس" پنجاه سال در زیرزمین خانه شان مشغول تولید بیش از 80 اختراع مختلف بود تا اینکه در نهایت در سن 84 سالگی به یکی از سرمایه گذاران بزرگ تبدیل شد. اختراع مهم او در بیش از 50 فروشگاه در شهرشان به فروش می رسد.

پرفروش ترین اثر نویسنده

نویسنده انگلیسی معروف به نام "ماری وسلی" در سن 7 سالگی 10 مورد از پرفروش ترین کتاب هایش را بیرون داد.

پرواز بزرگ

"مارگارت رینگنبرگ" در سال 72 سالگی کل جهان را به صورت هوایی زیر پا گذاشت.

کشف قطب شمال

"باربارا هیلاری" بعد از سالم ماندن از سرطان، به اولین زن سیاه پوستی تبدیل شد که توانسته بود به قطب شمال برود. او در سال 75 سالگی این کار را انجام داد.

رکورد جهانی

"کاترین پلتون" در سن 86 سالگی رکورد 200 متر پروانه را در سطح جهانی به ثبت رساند و این کار را در سه دقیقه و 1.14 ثانیه انجام داد که 20 ثانیه سریع تر از رکورد قبلی بود.

تغییر تاریخ

شما هرگز برای تغییر دنیای اطرافتان پیر نیستید. "نلسون ماندلا" در سال 76 سالگی اولین رئیس جمهور آفریقای جنوبی تبدیل شد.

 دو ماراتون

"گلادیس بوریل" در سن 92 سالگی پیر ترین زنی بود که توانست یک ماراتن کامل را به انجام برساند که به او لقب گلادیاتور را دادند.

چتر بازی

چتربازی یک تجربه وحشتناک برای هر فرد در هر سنی محسوب می شود اما جالب است بدانید که "فرد ماک" در سن 100 سالگی برای دومین بار چتر بازی را انجام داد. او اولین بار در سال 95 سالگی این کار را انجام داده بود و شگفتی بزرگی آفرید.

شاهکار نویسندگی

"لارا والیدر" نویسنده کتاب Little House on the Prairie در سن 64 سالگی این کتابش را منتشر کرد که سر و صدای زیادی به راه انداخت. سپس هفت مجموعه کتاب را پشت سر هم به چاپ رساند و به یکی از بزرگترین نویسنده های کلاسیک تبدیل شد.

امضای بزرگ

"بنجامین فرانکلین" در سن 70 سالگی، بیانیه استقلال که یکی از سه سند معتبر جهانی می باشد را امضا کرد و تا سن 82 سالگی هم خودش را بازنشسته نکرد.

مدرک لیسانس

"نولا اوکس" درسال 95 سالگی پیرترین فارغ التحصیل دانشکده بود که در آن زمان مدرک لیسانس خود را در سال 2007 دریافت کرد اما همان جا متوقف نشد و به دنبال مدرک فوق لیسانس رفت.

جایزه نوبل

"مادر ترزا" شصت و نه سال داشت که اولین جایزه نوبل را به خاطر اقدامات بزرگش دریافت کرد.

کامل کردن درجات تحصیلی

"لئو پلاس" یک ترم قبل از فارغ التحصیلی در سال 1932 به دلیل نداشتن شهریه از دانشگاه اخراج شد. او قصد داشت که معلم شود اما به دلیل شرایط مالی نمی توانست تا این که در سال 99 سالگی بالاخره موفق شد تحصیلات دانشگاهی اش را به اتمام برساند.

قهرمانی در حوزه ورزش

"اولگا کوتلکو" در سن 92 سالگی بیش از 20 رکورد جهانی را در رشته خودش به ثبت رساند. جالب است بدانید که بسیاری از پزشکان روی قدرت و استقامت فیزیکی او به مطالعه پرداختند و از این موضوع کاملاً متعجب بودند.