شهر خبر

تصویب لایحه مهم توسط سنای آمریکا

سرانجام پس از مخالفت ها با لایحه ۲ تریلیون دلاری جو بایدن، سناتورهای هر دو حزب با لایحه یک تریلیون دلاری بهسازی زیرساخت ها دراین کشور به توافق رسیدند که گفته می شود طی روزهای آینده این طرح در مجلس سنا رای خواهد آورد.

تصویب لایحه مهم توسط سنای آمریکا

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر افزود: این لایحه دوهزار و ۷۰۰ صفحه ای  به نام « قانون سرمایه گذاری زیربنایی و مشاغل » نامیده می شود  و به گفته «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان، این لایحه می تواند ظرف چند روز آینده رای لازم را به دست آورد.

بنابراین گزارش، انتظار می رود با تصویب این لایحه در کنگره آمریکا، بودجه آن طی پنج ساله آینده در موارد زیرساختی دراین کشور هزینه شود.

آسوشیتدپرس درادامه گزارش داد: از محل تصویب این طرح یک تریلیون دلاری قرار است تا سرمایه گذاری هایی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار در زمینه  جاده ها و پل ها، ۳۹ میلیار دلار در امور حمل و نقل عمومی، ۶۶ میلیار دلار در زمینه خط آهن، ۵۵ میلیارد دلار در امور آب و فاضلاب هزینه شوند، همچنین میلیاردها دلار نیز برای بنادر ، فرودگاه ها و نیروگاه های برق، و بهبود پهنای باند اینترنت در نظر گرفته شده است.

این گزارش می افزاید: هفته گذشته ۱۷ سناتور جمهوریخواه با این طرف همراهی و موافقت کرده اند و برای تصویب این لایحه در سنا نیازمند حداقل ۶۰ رای موافق بوده تا مانع از اخلال «اطاله دادرسی» در صحن مجلس سنا شوند، این نخستین طرح و سپس قانون  زیرساخت ها در دولت جو بایدن به شمار خواهد رفت.

 پیش از این و در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ دولت بایدن طرح بلند پروازنه بیش از دو تریلیون دلاری در زمینه امور زیرساختی در آمریکا را ارائه داده بود ، این مساله با مخالفت حزب جمهوریخواه  روبرو شد و تا ماه آوریل با وجود تعیین ضرب الاجل از سوی بایدن به درازا کشید؛  حزب جمهوریخواه خواهان کاهش این هزینه و همچنین  برخی تغییرات در مسائل زیربنایی موجود دراین طرح شده بود.