شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#پایان سال#سراسر کشور

افتتاح ۶۲۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال

آزادراه

معاون وزیر راه گفت: تا پایان سال در مجموع ۶۲۰ کیلومتر آزادراه در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که اکثر این پروژه‌ها با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال انجام است.

به گزارش مشرق، خیراله خادمی عصر امروز در آئین افتتاح آزادراه خرم‌آباد-بروجرد، اظهار کرد: طی چند سال اخیر اقدامات بسیاری در بخش توسعه زیرساخت‌ها در قسمت‌های ریلی، بزرگ‌راهی و آزادراهی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اغلب این پروژه‌ها با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شده، به‌گونه‌ای که تاکنون ۲ هزار کیلومتر مسیر ریلی با شرکت‌ زیرساخت همکاری دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت‌بندی وزارت در بخش‌های مختلف ریلی، آزادراهی و بزرگراهی، گفت: هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، ۶۲۰ کیلومتر آزادراه و ۳ هزار کیلومتر بزرگ‌راه طی ۲ سال در برنامه دولت قرار گرفت.

خادمی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ اقدامات شروع و در بخش ریلی حدود ۷۰۰ کیلومتر روی زمین داریم که بخشی از آن در روزهای گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در بخش آزادراهی نیز ایجاد ۶۲۰ کیلومتر کاری بزرگ بود که پس از انقلاب اقدام شگفتی به نظر می‌رسید، افزود: سال گذشته ۲۲۱ کیلومتر از میزان آزادراه تعریف‌شده به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه با بیان اینکه آزادراه اصفهان به شیراز بزرگترین آزادراه کشور اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: انتظار می‌رود ۶۲۰ کیلومتر آزادراه تا پایان امسال افتتاح شود.

وی بیان داشت: پروژه آزادراه خرم‌آباد-اراک متصل کننده بندر انزلی به بندر امام(ره) است، بخشی مهم در کریدور شمال به جنوب که پوشش دهنده اصلی در مسیر حمل‌ونقلی کشور است.

منبع: فارس