شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#کردستان#قاچاق

قاچاق فرآورده های نفتی در مرزهای افغانستان، ارمنستان و کردستان به صفر رسید

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: قاچاق فرآورده های نفتی در مرزهای افغانستان، ارمنستان و کردستان به صفر رسید.

قاچاق فرآورده های نفتی در مرزهای افغانستان، ارمنستان و کردستان به صفر رسید

عیرضا صادق آبادی امروز در مراسم رونمایی از سامانه سدف (سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی) گفت: باتوجه به اینکه سامانه تجارت اسان از امنیت لازم و شفافیت در عملیات ثبت و نگهداری اطلاعات متقاضیان بازار فراورده های نفتی و سوخت برخوردار نبود؛ طراحی سامانه سدف در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با همکاری و تعامل مناسبی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به منظور تجمیع اطلاعات انجام داد و سرانجام این مهم محقق شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه درحال حاضر ۵۰ سامانه به سامانه سدف متصل هستند و تمام اطلاعات درخواست کنندگان به عنوان بانک اطلاعاتی در اختیار سایر سازمان ها قرار می گیرد که به این واسطه بسیاری از پرونده های قاچاق در سال های گذشته کشف و بازگردانده شدند، اظهار کرد: باتوجه به پتانسیل بالای قاچاق در نتیجه افزایش نرخ ارز و نوسان قیمت نفت در مرزهای  افغانستان، کردستان و ارمنستان، موضوع قاچاق کاملا در این مرزها کنترل شده است.

وی افزود: می توان مدعی شد که با رونق تجارت فراورده ها در مرزهایی مانند افغانستان قاچاق سوخت کاملا به صفر رسیده و تنها در پاکستان است که قاچاق سوخت کاملا از بین نرفته است.

صادق آبادی با بیان اینکه این سامانه جامع ترین سامانه ای است که امکان ارائه اطلاعات به سایر سازمان ها را فراهم کرده است، اظهار کرد: به این واسطه حتی شرکتهایی که فرار مالیاتی در سال های گذشته داشته اند شناسایی شدند.

 

منبع: ايسنا