شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#مدیریت بحران

فریب آسمان صاف را نخورید/ احتمال وقوع سیلاب‌ و رانش زمین در شمال کشور

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و رانش زمین در این استان هشدار داد.

فریب آسمان صاف را نخورید/ احتمال وقوع سیلاب‌ و رانش زمین در شمال کشور

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه در استان فعال خواهد بود، گفت: اگرچه آسمان استان در روز صاف یا نیمه ابری است، اما جریان‌های مرطوب شمالی در ساعات بعدازظهر و شب سبب وقوع رگبار باران در دامنه‌ها و ارتفاعات استان خواهند شد.

او بالا آمدن آب رودخانه، وقوع سیلاب‌های محلی، رانس زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و بروز صاعقه در ارتفاعات را دور از انتظار ندانست و افزود: مردم تا چهارشنبه از اقامت در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، کوهنوردی خودداری کنند و دامداران نیز دام‌های خود را به مناطق مرتفع نبرند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از مسئولان نهادهای شهری خواست با توجه به وزش باد نسبت به مقاوم سازی، ایمن سازی سازه‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر اقدام کنند و دستگاه‌های امدادی و خدماتی نیز ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات را داشته باشند.

احمدی گفت: گلخانه داران نیز نسبت به مقاوم سازی پوشش فضای گلخانه‌ها اقدام کنند و صاحبان مزارع پرورش ماهی به دلیل احتمال بالا آمدن حجم آب رودخانه اقدامات پیشگیرانه را لازم انجام دهند.