شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان#عسل

علت مضر بودن مصرف همزمان خربزه و عسل چیست؟ | هندوانه سالم تر است یا خربزه؟

هر گرم خربزه، حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه - حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال ، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم است) می باشد.

علت مضر بودن مصرف همزمان خربزه و عسل چیست؟ | هندوانه سالم تر است یا خربزه؟

به گزارش سلام نو، هندوانه‌ و خربزه در بین افراد زیاد مصرف می شوند اما تفاوت هندوانه‌ و خربزه چیست؟

خربزه شکم سیر کن است: مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد، که برای عملکرد پایدار روده مهم است.

اولگا کوبورلاوا ، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای به تفاوت بین خربزه و هندوانه و فوایت ان پرداخت: کدام یک از غذاهای محبوب تابستانی دارای کالری بیشتری است و کدام حاوی ویتامینهای بیشتر است که برای سلامتی ارزش بیشتری دارد.

دلایل مضر بودن مصرف همزمان خربزه و عسل

وی گفت: "خربزه حاوی ۳۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم است، در حالی که مقدار کالری هندوانه فقط ۲۵ است. خربزه شکم سیر کن است: مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد، که برای عملکرد پایدار روده مهم است. به ویژه فیبر بدن را تمیز می کند و کلسترول را تثبیت می کند. هر گرم خربزه، حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه - حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال ، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم است) می باشد.

خربزه ویتامین C بیشتری از هندوانه دارد

به گفته این متخصص، خربزه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به هندوانه است. صد گرم خربزه حاوی حدود ۳۶ میلی گرم ویتامین C است، در حالی که هندوانه حاوی حدود هشت میلی گرم است. این بدان معنی است که شما برای تأمین نیاز روزانه اسید اسکوربیک ، که برای بزرگسالان ۷۰-۱۰۰ میلی گرم است ، فقط ۲۰۰ گرم خربزه بخورید برای بدن کافی است. ویتامین C نه تنها برای ایمنی مهم است و اثر مفیدی روی پوست دارد.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: "هندوانه حاوی لیکوپن است، ماده ای که هندوانه را رنگ قرمزمی نماید. این یک آنتی اکسیدان است که خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد استفاده از لیکوپن می تواند افسردگی، اضطراب و حتی کاهش درد مفاصل را کاهش دهد".