شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجلس#شورای شهر#شهردار تهران
انتقاد از مداخله رئیس و هیات‌رئیسه مجلس در انتخاب شهردار تهران/ نباید چهره‌های تکنوکرات را به شورای شهر تحمیل کرد/ شهردار تهران باید دارای روحیه جهادی و همسو با رویه انقلابی سه قوه فعلی کشور باشد
سید حسین نقوی‌حسینی، نماینده سابق مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

انتقاد از مداخله رئیس و هیات‌رئیسه مجلس در انتخاب شهردار تهران/ نباید چهره‌های تکنوکرات را به شورای شهر تحمیل کرد/ شهردار تهران باید دارای روحیه جهادی و همسو با رویه انقلابی سه قوه فعلی کشور باشد

نماینده سابق مجلس می‌گوید مداخله رئیس و هیات‌رئیسه مجلس در انتخاب شهردار تهران اخلال در کار شورای شهر است.

اعتمادآنلاین| سید حسین نقوی حسینی، نماینده سابق مجلس و رئیس شاخه جوانان ستاد ابراهیم رئیسی در سال 92، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتخاب شهردار تهران گفت: انتخاب شهردار بر عهده منتخبان ملت در شهر تهران است، مردم 21 نفر را انتخاب کردند و آنها موظف به انتخاب شهردار پایتخت هستند.

 

او ادامه داد: با توجه به انفعال شورای شهر تهران در دوره قبل و انتظار بالای مردم از شورای شهر جدید، این شورا باید پاسخگوی مردم باشد بنابراین باید اجازه داده شود خود اعضای شورا چهره‌های در حد و اندازه شهرداری تهران را انتخاب کنند.

 

نقوی حسینی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر دخالت در انتخاب شهردار تهران گفت: اخیراً شنیده‌ شده که رئیس محترم مجلس و بعضاً هیات رئیسه مجلس مداخلات یا نظرات و دیدگاه‌هایی درباره انتخاب شهردار دارند و اسامی‌ای را طرح می‌کنند. به‌علاوه، گاهی صحبت از حمایت رئیس مجلس از فلان چهره برای شهرداری تهران به میان می‌آید که این اخلال در کار شورای شهر است.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این موضوع که شورای شهر تهران باید شهرداری پاکدست و ساده‌زیست و انقلابی و همسو با رویکردهای سه قوه فعلی انتخاب کند گفت: برخی اسامی مطرح‌شده برای شهرداری تهران سوابق مشخص دارند و تکنوکرات هستند و به مدیریت جهادی اعتقادی ندارند؛ مدیر شهر تهران باید با روحیه و نگاه جهادی دنبال خلق ثروت برای تهران باشد.

 

نقوی حسینی درباره مدیریت شهر تهران توضیح داد: مدیریت تهران به عنوان کلانشهر بسیار بزرگ و پایتخت جمهوری اسلامی با جمعیت بالغ بر 10 میلیون نفر بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل مدیریت این شهر الگوی مدیریت شهری در کشور در نظر گرفته می‌شود.

 

این نماینده سابق مجلس در آخر گفت: شهردار تهران که مدیر شهر تهران نیز هست در وسعت کل ایران تعریف شده و از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین اگر انتخاب شهردار را بر عهده خود شورا بگذاریم و در این روند دخالت نکنیم، به نفع مردم و شهر تهران است.

 

 

 

-اخیراً شنیده شده که رئیس محترم مجلس و بعضاً هیات رئیسه مجلس مداخلات یا نظرات و دیدگاه‌هایی درباره انتخاب شهردار دارند و اسامی‌ای را طرح می‌کنند

-گاهی صحبت از حمایت رئیس مجلس از فلان چهره برای شهرداری تهران به میان می‌آید که این اخلال در کار شورای شهر است

-شورای شهر تهران باید شهرداری پاکدست و ساده‌زیست و انقلابی و همسو با رویکردهای سه قوه فعلی انتخاب کند

-برخی اسامی مطرح‌شده برای شهرداری تهران سوابق مشخص دارند و تکنوکرات هستند

 -مدیر شهر تهران باید با روحیه و نگاه جهادی دنبال خلق ثروت برای تهران باشد

-اگر انتخاب شهردار را بر عهده خود شورا بگذاریم و در این روند دخالت نکنیم، به نفع مردم و شهر تهران است