شهر خبر

اشاره تلویحی پادشاه بحرین به عدم اجرای توافق العلا عربستان

اشاره تلویحی پادشاه بحرین به عدم اجرای توافق العلا عربستان

پادشاه بحرین به صورت تلویحی به عدم اجرای توافقنامه «العُلا» درباره آشتی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العین الاخباریه، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در دیدار با شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه ولی عهد و نخست وزیر این کشور از «تعمیق روابط تاریخی موجود بین کشورهای عضو شورای همکاری» تمجید کرد و در عین حال، به صورت ضمنی به عدم اجرای توافقنامه «العُلا» درباره آشتی میان کشورهای عضو این شورا اعتراف کرد.

پادشاه بحرین در این دیدار بر اهمیت اقدام مشترک بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای دستیابی به اهداف «بیانیه العلا» و حفاظت از امنیت و ثبات و تحقق منافع کشورهای منطقه تأکید کرد.

حمد بن عیسی آل خلیفه در ادامه بر اهمیت گفتمان رسانه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی به منظور تحکیم وحدت هدف و سرنوشت مشترک همه کشورهای عضو شورای همکاری و اجتناب از هر آنچه که به وحدت هدف آسیب می‌زند، تأکید کرد.

طی نشست العلا در عربستان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با قطر آشتی کرده و بیانیه‌ای را امضا کردند. سال ۲۰۱۷ عربستان، مصر، بحرین و امارات، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و این کشور را تحریم کردند.