شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه#کتاب

روایت تاریخی از مراسم خواستگاری مادر امام زمان (عج)


روایت تاریخی از مراسم خواستگاری مادر امام زمان (عج)

کتاب «یاران آفتاب» مجموعه داستان‌هایی از زندگی و زمانه امام عصر (عج) است که به قلم محسن نعماء در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات کتاب جمکران تولیدات زیادی با موضوع مهدویت و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روانه بازار نشر کرده است. این انتشارات در جدیدترین کتاب خود که همکاری مجددی با محسن نعماء، نویسنده توانمند کشور است، اثر «آخرین آفتاب» را تولید و روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب متشکل از 13 داستان با موضوع امام زمان است که در آن با قلمی جذاب و روان به زندگی و زمانه حضرت ولی عصر (عج) پرداخته شده است. مجموعه داستان‌هایی که با تولد حضرت صاحب الزمان آغاز شده و با روایت‌هایی از  امامت آن حضرت، دوران غیبت صغری، تشرفات و ملاقات‌های حضرت ادامه پیدا می‌کند. این مجموعه برای گروه سنی نوجوان نوشته و تصویرگری آن توسط خانم زهرا پایکار انجام شده است.

در برشی از این کتاب می‌خوانیم:

«ای خانم آیا نامه کسی را می‌بوسی که او را نمی‌شناسی؟!

ملیکه اشک‌هایش را پاک می‌کند و رو می‌کند به بّشر.

ای کسی که به ما اولاد انبیا معرفت کمی داری! به سخن من گوش بده و بدان که من ملیکه، نوه امپراتور روم هستم. جدم می‌خواست مرا به برادر زاده‌اش تزویج کند، اما در شب عروسی...

و آنگاه ماجرای ازدواجش و شرح چگونی رسیدنش به اینجا را از اول تا به آخر برای بّشر تعریف می‌کند. بّشر از تعجب دهانش باز مانده و نمی‌داند که چه بگوید. باور نمی‌کند این دختر، آن همه ناز و نعمت را رها کرده باشد و برای همسری فرزند امام هادی علیه السلام، خود را به اسیری کشانده باشد. بّشر حس می‌کند این دختر با آنکه تازه مسلمان شده، اما فرسنگ‌ها در معرفت داشتن به امام از او جلوتر است. احساس کوچکی در برابرش می‌کند. او را با عزت و کمال می‌آورد و مشایعت می‌کند تا سرانجام به سامرا می‌رسند و به شهری که معشوق بی‌همتای ملیکه در آن نفس می‌کشد. به در خانه امام هادی علیه‌السلام که می‌رسند، بّشر رو می‌کند به ملیکه.

ای خانم اینجا مقصود و هدف و مراد توست. ملیکه به خانه کوچک و فقیرانه امام هادی علیه السلام نگاه می‌کند. با خود می‌گوید: «یعنی اینجا خانه رهبر و پیشوای مسلمانان است؟!»

باورش برایش سخت است. لحظه‌ای تصویر کاخ پدربزرگش در ذهنش مجسم می‌شود. نعمت‌هایی که آنجا داشته و از دستش داده، از جلوی چشمانش رد می‌شود. سری تکان می‌دهد و دوباره با خود می‌گوید: «نه، من این خانه را با هزاران کاخ روم هم معاوضه نمی‌کنم. اینجا بوی بهشت می‌دهد، بوی خوشبختی، بوی رستگاری.»

مجموعه داستانی «آخرین آفتاب» در 169 صفحه، در قطع جیبی و با قیمت 30.000 تومان منتشر و با تخفیف 20% از سایت انتشارات کتاب جمکران قابل تهیه است.

انتهای پیام/