شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس کمیته#دارای

نامه رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس به دژپسند

مجلس نمایه

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارای درباره زمزمه‌ها پیرامون هدایت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت بازار هدف فرابورس انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارای درباره زمزمه‌ها پیرامون هدایت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت بازار هدف فرابورس انتقاد و آن را تضعیف‌کننده موقعیت این شرکت‌ها برشمرد.

این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دژپسند

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

با سلام و احترام،

مدتی است که شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در صف ورود به بازار سرمایه و فرابورس قرار دارند. پیرو منویات مقام معظم رهبری در حمایت از فناوری بومی و رونق تولید و با توجه به اهمیت دسترسی شرکت‌های نوآور به بازار سرمایه خواهشمند است فرایند پذیرش این شرکت‌ها در فرابورس با رعایت ضوابط قانونی تسریع شود، همچنین لازم است به زمزمه‌هایی که پیرامون راه‌اندازی یک بازار جدید با عنوان بازار هدف به گوش می‌رسد، توجه جدی شود.

با توجه به موارد طرح شده در رسانه‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در بازار هدف و موقعیتی که برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در این بازار تعریف شده است در عمل نه تنها فرصتی تازه برای دانش‌بنیان‌ها محسوب نمی‌شود که پذیرش در این بازار نوعی تنبیه این شرکت‌های نوآور است.

لذا ضروری است که ضمن تسریع پذیرش این شرکت‌ها در تابلوهای موجود انسداد فعلی که ناشی از نوعی مدیریت سلیقه‌ای است برطرف شود.

مجتبی توانگر

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس

منبع: فارس