شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایه

پایان ۳۰ ماه تعقیب سایه به سایه قاتل فراری در عنبرآباد

پایان ۳۰ ماه تعقیب سایه به سایه قاتل فراری در عنبرآباد

مردی که پسر جوانی را ۳۰ ماه قبل در یک نزاع دسته جمعی در عنبرآباد به قتل رسانده و متواری شده بود، عاقبت در حلقه محاصره پلیس گیر افتاد و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی عنبرآباد  در این باره گفت: دی ماه سال۱۳۹۸ فردی اقدام به قتل مسلحانه یک مرد جوان در جریان یک نزاع و درگیری دسته جمعی در شهر عنبرآباد کرده و پس از وقوع قتل با هویت جعلی به شهرهای همجوار متواری شده بود.

سرهنگ رضا فیروزبخت افزود: بلافاصله پس از اعلام وقوع این جنایت  به پلیس، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. با وجود این که قاتل محل اختفای خود را به صورت مداوم تغییر می داد، سرانجام نیروهای پلیس  پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در یکی از استان های همجوار شناسایی کردند و این قاتل را پس از دریافت  نیابت قضایی در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان به دام انداختند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به مقر پلیس آگاهی به جرم ارتکابی خود اعتراف و دلیل و انگیزه این جنایت  را اختلاف قبلی با مقتول بیان کرد و سپس با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.

وی با  تاکید بر این که پدیده نزاع و درگیری در جامعه با ایجاد اخلال در روابط اجتماعی، فضایی آکنده از بغض، کینه و دشمنی میان افراد به وجود می‌آورد، ادامه داد: در بیشتر موارد وقوع نزاع شاید افراد حتی به فکرشان نرسد با آسیبی که به فرد مقابل می زنند، ممکن است مرتکب جراحت شدید و حتی قتل وی شوند از این رو همواره بر توانایی های کنترل خشم، خویشتن داری و حل و فصل تنش های بین فردی از طریق مذاکره و مشورت با بزرگ ترها تاکید می شود.