شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#کشتی#چین

پایان دور جدید ماموریت کشتی چینی ردیاب فضا

پایان دور جدید ماموریت کشتی چینی ردیاب فضا

کشتی ردیاب فضایی چینی‌ها موسوم به "یوآنوانگ۳"(Yuanwang ۳ ) پس از اتمام دور جدید ماموریت‌های نظارتی دریایی روز یکشنبه به بندرگاه خود در استان جیانگسو واقع در شرق چین بازگشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، "یوآنوانگ۳" در طول این ماموریت‌ها از ورود ماهواره هواشناسی"Fengyun ۳E" به مدار برنامه‌ریزی شده اطمینان حاصل کرد.

ماه گذشته چین ماهواره جدید هواشناسی موسوم به " Fengyun ۳E" را از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین به مدار برنامه‌ریزی شده فرستاد.

FY-۳E به ۱۱ محموله سنجش از دور مجهز بود و اولین ماهواره هواشناسی جهان در مدار صبح زود(early morning orbit) برای خدمات شهری خواهد بود.

این ماهواره که با عمر هشت ساله طراحی شده است، عمدتاً دمای جو، رطوبت و سایر پارامترهای هواشناسی را برای برنامه‌های پیش‌بینی عددی اندازه‌گیری می‌کند و با این داده‌ها وضعیت پیش بینی آب و هوای چین را بهبود می‌بخشد.

همچنین برای پاسخگویی بهتر به تغییرات آب و هوایی و پیشگیری و کاهش بلایای جوی، بر برف و یخبندان جهانی، دمای سطح دریا، بلایای طبیعی و محیط زیست نیز نظارت خواهد داشت.

علاوه بر این، ماهواره یاد شده بر محیط خورشید و فضا و تأثیرات آنها و همچنین داده‌های یونوسفر برای برطرف کردن نیازهای چین در زمینه پیش‌بینی وضعیت هوا و خدمات پشتیبانی نظارت خواهد کرد.

یوانوانگ ۳ یک کشتی ردیاب فضایی نسل دوم چینی است که در ۱۸ مه ۱۹۹۵ کار خود را آغاز کرد. این کشتی در این مدت به ردیابی و نظارت دریایی بسیاری از ماموریت‌ها (بیش از ۹۰ ماموریت) از جمله فضاپیماهای شنزو، کاوشگر ماه چانگ ای و ماهواره‌های بیدو پرداخته است.

انتهای پیام