شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان

با دیزنی لند ارمنستان آشنا شوید! + تصاویر

با دیزنی لند ارمنستان آشنا شوید! + تصاویر

پیشرفت صنعت گردشگری از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است، از تقویت اقتصاد و افزایش اشتغال زایی گرفته تا بهبود روند جذب گردشگران خارجی و حتی بومی. کشورهای توسعه یافته به خوبی از اهمیت این موضوع آگاهی دارند و با سرمایه‌گذاری درست در این راه به طور پیوسته در حال بهبود این صنعت هستند.

این بند را گفتیم تا توجه شما را به ارمنستانی جلب کنیم که شاید از لحاظ گردشگری با دیگر کشورهای هم قاره‌ای‌ خود قابل مقایسه نباشد اما نشان داده است که قابلیت تبدیل شدن به یک کشور توریستی  را دارد. در این مطلب قرار است شما را با یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ساخته شده در ایروان به نام پارک ایروان آشنا کنیم. پارک ایروان به نقل از سایت Tripadviser یکی از از 3 کار توصیه شده‌ای است که باید در ایروان انجام داد.

 

پارک موضوعی ایروان

2.jpg

 

پارک ایروان (Yerevan Park) یک پارک موضوعی (Theme park) در ایروانِ ارمنستان است. پروژه ساخت پارک موضوعی یا تم پارک ایروان در سال 2017 آغاز شد و در ساخت وسایل آن از 20 شرکت برتر اروپایی کمک گرفته شد تا تجهیزات پارک ایروان از بالاترین استاندارهای روز دنیا پیروی کند. این پارک به تازگی در سال 2021 به روی گردشگران افتتاح شده است و به عنوان بزرگ‌ترین پارک موضوعی منطقه شناخته می‌شود.

پارک ایروان در کجا واقع شده است؟

پارک ایروان همانطور که از نامش مشخص است در ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده و به طور دقیق‌تر این پارک در 1 کیلومتر موزه نسل کشی ارمنی‌ها دیده می‌شود.

 

 

ویژگی پارک ایروان 

در پارک ایروان سعی شده است محیطی جذاب برای هر کسی در هر سن و سالی فراهم شود. این پارک دارای دو بخش روباز و سرپوشیده است که در فضای روباز آن بازدید کنندگان می‌توانند از وسایل شهربازی نوساز و ایمن پارک استفاده کنند که علاوه بر آن در این فضا می‌تواند شاهد دریاچه و محیط سبز زیبایی بود که توسط درخت‌های متراکمی پوشیده شده است. در فضای بسته پارک نیز فود کورت، مغازهای مختلف، اتاق‌های کاردستی برای کودکان و ... دیده می‌شود.  

 

پارک ایروان

پارک بزرگ ایروان

شهربازی ایروان

پارک ایروان ارمنستان

5.jpg 

3.jpg

1.jpg

 

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این پارک موضوعی، داشتن کارکترهای مختص به خود است. به عبارتی همانطور که در دیزنی لند ما شاهد کارکترهایی نظیر میکی ماوس هستیم در پارک ایروان نیز می‌توانیم شاهد شخصیت‌هایی باشیم که تنها در این پارک دیده می‌شوند. البته معروفیت این کارکترهای نوپا به هیچ عنوان مثل کارکترهای دیزنی نیست، اما انجام یک اقدام خلاقانه بدونه تقلید از دیگر کمپانی‌ها، اقدامی تحسین برانگیز است.

 

پارک ایروان

4.jpg 

منبع: yerevanpark و tripadviser