شهرخبر

هشدار؛خواب این ساعت سرطان زاست!

خواب را به عنوان آرامبخش جسم و روح می شناسیم اما اگر ساعت خواب و شرایط بدن در زمان خواب طبق اصول نباشد بسیار خطرناک عمل می کند. حیلوله و قیلوله را بشناسید و طبق آن بخوابید.

به گزارش منیبان، خواب را به عنوان یک عامل مهم سلامتی معرفی می کنند اما گاهی همین عمال سلامتی موجب بروز خطرات می شود که مربوط به رعایت نکردن اصول بهداشتی و عادات صحیح خواب می باشد. در ادامه توصیه های طب سنتی را در این مورد می خوانید.

 در طب جدید خواب مورد غفلت قرار می گیرد و پزشک از بیمار درباره نحوه خوابیدن و مدت زمان خواب سوالی نمی کند. خواب معتدل از 6 تا 10 ساعت است البته برحسب مزاج افراد متفاوت است. خواب نوزادن و کودکان بیشتر از سایر افراد است یک کودک 2 ساله به 12 ساعت خواب نیاز دارد و با افزایش سن کم کم میزان خواب کودکان کم می شود.

 مدت زمان مناسب برای خواب

به طور کلی 6 ساعت خواب پیوسته به بدن سود فراوان می رساند و بیشترین ترشح هورمون رشد هنگام خواب صورت می گیرد بر اساس دیدگاه طب جدید در خواب هورمون آندورفین و آنکفالین ترشح می شود که منجر به راحتی عضلات در طول روز می شود. 

خواب سپیده دم به خواب عیلوله، خواب پس از طلوع آفتاب به فیلوله، خواب قبل از ظهر به قیلوله، خواب عصر به حیلوله و خواب بعد از غروب آفتاب به غیلوله معروف است.  بهترین زمان خواب از اول شب تا قبل از طلوع آفتاب است که باعث نشاط و سرور می شود.

احتمال افزایش سرطان در افراد شب کار

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی کسانی که در شیفت شب کار می کنند بیشتر در معرض بروز سرطان قرار دارند، سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان بیشتر رخ می دهد.  افرادی که عادت به خواب روز دارند باید کم کم عادت خود را قطع کنند چرا که خواب روز بیماری زاست و باید گفت که هیچ خوابی جای خواب شب را نمی گیرد.

خوابیدن با شکم خالی ممنوع

بهترین زمان خواب زمانی است که غذا از معده عبور کرده باشد که نشانه آن سبکی سر معده است. همچنین، خوابیدن در حال گرسنگی و خالی بودن معده بسیار مضر است چرا که موجب ضعف قوا می شود. 

افراد سعی کنند در ساعت مشخصی به رختخواب بروند و سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند چرا که خود موجب سلامتی است.