شهر خبر

در جریان سفر به اردن؛

رئیس پارلمان عراق با «ملک عبدالله دوم» دیدار می کند

رئیس پارلمان عراق با «ملک عبدالله دوم» دیدار می کند

رئیس پارلمان عراق در جریان سفر خود به اردن قرار است با «ملک عبدالله دوم» پادشاه این کشور و اعضای کابینه نخست وزیر و پارلمان اردن دیدار و گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های عراقی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در جریان سفر خود به اردن با «ملک عبدالله دوم» پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

همچنین گزارش شده است که پس از این دیدار، رئیس پارلمان عراق با نخست وزیر و اعضای پارلمان و مجلس اعیان اردن نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ماه گذشته، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار که «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق نیز حضور داشت، حلبوسی ضمن استقبال از سفر رئیس جمهوری مصر به عراق، به عمق روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور برادر اشاره کرد.

حلبوسی با اشاره به اینکه نشست سران عراق، مصر و اردن گامی مهم و بزرگ در حمایت از عراق و تقویت راه‌های همکاری مشترک است، تأکید کرد که قوه مققنه عراق از همکاری سه جانبه بین عراق، مصر و اردن حمایت می‌کند.

آخرین تحولات منطقه و تأکید بر اهمیت هماهنگی مواضع سه کشور نسبت به مسائل بین المللی دارای اهمیت مشترک، از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.