شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#خاک عراق

جنبش نجباء:هر نوع حضور نظامی بیگانه در خاک عراق را خصمانه می دانیم/آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد


جنبش نجباء:هر نوع حضور نظامی بیگانه در خاک عراق را خصمانه می دانیم/آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق با بیان اینکه آمریکا فقط زبان زور را می‌‎فهمد، گفت: هر نوع حضور نظامی بیگانه در خاک کشورمان را خصمانه می‌دانیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "نصر الشمری" معاون دبیرکل جنبش نجباء با اشاره به توافق آمریکا و عراق بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت در صورتیکه آمریکا تسلیم منطق عقل شود و از ضربات دردناکی که مقاومت به آن وارد کرده، درس عبرت بیاموزد و بفهمد که عراق و مردم آن هرگز در برابر نیروهای بیگانه اشغالگر تسلیم نخواهند شد، به طور حتم ما بسیار خوشحال خواهیم شد، به ویژه در صورتیکه این عقب نشینی واقعی باشد و نه سرپوشی برای حضور آمریکا در عراق یا توجیه این حضور.

وی در گفتگوی اختصاصی با العالم در خصوص توافق دولت های عراق و آمریکا نسبت به تغییر رویکرد نیروهای آمریکایی در عراق به حضور مستشاری اظهار داشت : در صورتیکه یک آمریکایی به درجه مستشار برسد، نیازمند آن است که صد جنگجو در روی زمین برای تامین حفاظت، حمایت لجستیکی و خدمات مختلف با وی همراه باشند، پس به این شکل، این مساله به افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در خاک عراق خواهد انجامید.

الشمری گفت: در صورتیکه مستشاران آمریکایی محافظ داشته باشند، مصونیت داشته باشند و از پشتیبانی هوایی برخوردار باشند، اشغالگری نه فقط تغییر نکرده بلکه بدتر از گذشته خواهد بود.

معاون دبیرکل جنبش النجباء خاطرنشان کرد که این جنبش اهمیتی به تهدید امریکا نمی دهد، اما قدرت و توان و امکان پاسخگویی با حملات سخت‌تر به این تهدیدها را در اختیار دارد.

الشمری با تاکید بر اینکه عراق و مردم آن هرگز در برابر نیروهای بیگانه اشغالگر تسلیم نخواهند شد، افزود: تجربه طولانی با آمریکا به ما آموخته که هرگز به آمریکاییها اطمینان نکنیم، آمریکا وقتی وعده ای می دهد، در واقع دروغ می گوید.

وی گفت: هیچ نوع حضور نظامی بیگانه در خاک عراق را نمی پذیریم. هر نوع حضور نظامی بیگانه در خاک عراق را خصمانه می دانیم و هدفی برای گروههای مقاومت عراق خواهد بود.

الشمری اظهار داشت: پس از تصویب قانون توسط پارلمان عراق و درخواست دولت بغداد برای پایان ماموریت ائتلاف بین المللی و خروج تمام نیروهای بیگانه از خاک و حریم هوایی عراق، حضور این نیروها بی معنی است و هیچ محمل قانونی ندارد

این مسئول جنبش النجباء سکوت دولت عراق نسبت به ریخته شدن خون مردم این کشور و خضوع خجالت آور آن در برابر آمریکا را فقط می توان سر خم کردن در برابر سلطه جویی آمریکا تفسیر کرد.

وی افزود: جنبش النجبا معتقد است امریکا فقط زبان زور می‌فهمد.

الشمری گفت که سفارت آمریکا در عراق پادگانی نظامی است.

انتهای پیام/