شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طرح صیانت#مجلس#رئیسه مجلس

طرح صیانت و دروغی که به خورد خلق‌الله می‌دهند

طرح صیانت و دروغی که به خورد خلق الله میدهند - کراپ‌شده

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از حقوق کاربران، مشهور به طرح صیانت در مجلس تصویب نشده ، نوشت: قطع کردن اینترنت

به گزارش مشرق، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تحت عنوان «چند نکته درباره طرح مشهور به صیانت» نوشت:

برخلاف آنچه در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی عنوان شده، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی(مشهور به #طرح_صیانت) در مجلس تصویب نشده است و تا قبل از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، قانون نیست و اجرا نمی شود.

‏آنچه روز ۶مرداد با رای ۱۲۱نماینده مجلس تصویب شد، سپردن این طرح به یک کمیسیون مشترک(طبق اصل ۸۵قانون اساسی) جهت بررسی دقیق، جامع، با حوصله و تخصصی طرح است.

در کمیسیون مشترک، هم از نظرات و پیشنهادات کارشناسان استفاده خواهد شد و هم حذف و اصلاحات متعددی در طرح فعلی صورت می گیرد.

‏کمیسیون مشترک شامل نمایندگانی از کمیسیونهای تخصصی مرتبط با موضوع مجلس( نظیر کمیسیونهای فرهنگی، حقوقی و قضایی، صنایع، اقتصاد و...) است که هم کلیت طرح و هم اجزای آن را با دقت مورد بررسی قرار داده و نهایتاً تصویب هر جزئی از طرح، نیازمند رای دو سوم اعضای کمیسیون است.

‏پس از بررسی دقیق و کارشناسی طرح و حذف و اضافات احتمالی در آن، در صورتی که دو سوم اعضای کمیسیون مصوب کنند، طرح به صحن مجلس می آید.

مصوبات مشمول اصل ۸۵ نیاز به تعیین دوره آزمایشی برای اجرا دارد. پس از مشخص شدن این مدت توسط مجلس، طرح برای تایید به شورای نگهبان ارسال می شود.

‏مطابق آنچه بیان شد، فعلاً طرح حمایت از حقوق کاربران در مجلس تصویب نشده و برای تصویب راهی طولانی در پیش دارد و احتمالاً طی بررسی در کمیسیون مشترک دستخوش تغییر و تحولات قابل توجهی بشود.

فلذا برخی تحلیلها در این باره با عنوان "مصوبه مجلس درباره اینترنت و فضای مجازی" نادرست است.

‏مثل هر طرح پیشنهادی دیگر، طرح حمایت از حقوق کاربران هم دارای نقاط قوت و ضعفی است.
بخش عمده طرح مربوط به ساماندهی مدیریت کلان و تنظیم گری فضای مجازی است و ورود چندانی به جزئیات نشده است.

"قطع کردن اینترنت" بر اساس این طرح،بزرگترین دروغی است که این روزها به خورد خلق الله می دهند.

منبع: فارس