شهر خبر

این کشور در صدر فهرست ارزان‌ترین کشورها برای زندگی قرار دارد

تازه ترین گزارش یک شرکت اقتصادی-بانکی درخصوص شاخص هزینه زندگی نشان می‌دهد که پاکستان ارزان‌ترین کشور برای زندگی با شاخص ۱۸.۵۸ است.

این کشور در صدر فهرست ارزان‌ترین کشورها برای زندگی قرار دارد

به گزارش منیبان؛ هرچند نرخ تورم در پاکستان طی سال‌های اخیر به ویژه از زمان آغاز پدیده همه گیر ویروس کرونا مانند دیگر کشورها به نظام معیشت و سطح زندگی مردم آسیب وارد کرده است، با این حال آمار فعلی از قرار گرفتن پاکستان در فهرست ارزان‌ترین کشورها حکایت دارد.

روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» به استناد نظرسنجی شرکت جی.بی.آر.سی با عنوان شاخص هزینه‌های زندگی نوشت: ۴ معیار شامل شاخص اجاره، قدرت خرید مردم کشور، قیمت مصرف کننده، شاخص مواد غذایی در بررسی‌های به عمل آمده مورد استفاده قرار گرفت که پس از آن اطلاعات جمع آوری شده با هزینه‌ زندگی در شهر نیویورک یکی از گران ترین شهرهای جهان مقایسه شد.

براساس این نتایج که از سوی Go Banking Rates Company صورت گرفته است، پاکستان به عنوان ارزان ترین کشور در جهان برای زندگی با شاخص هزینه زندگی ۱۸.۵۸ شناخته شد. پس از آن افغانستان با ۲۴.۵۱، هند ۲۵.۱۴ و سوریه ۲۵.۳۱ از جایگاه دوم تا چهارم رتبه بندی شده‌اند.

این شاخص‌ها تایید می‌کند که قیمت کالاهای روزانه در پاکستان مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین نرخ برای زندگی در جهان است.

طی یک سال و نیم گذشته پدیده کووید-۱۹ آسیب جدی به معیشت پاکستان وارد کرد. در عین حال دولت این کشور برنامه محدودیت‌های هوشمند برای کنترل ویروس کرونا و همزمان حفاظت از چرخه اقتصاد کشور را به اجرا گذاشت.

براساس تازه‌ترین آمار اکونومیست که اواسط تیرماه امسال منتشر شد، پاکستان از بین ۵۰ کشور جهان در شاخص مقابله با همه گیری ویروس کرونا و بازگشت به حالت عادی در جایگاه سوم قرار گرفته است.