شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن

ژاپن برای چهارمین بار رکورد زد!+جزییات

مجموع روزانه موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ژاپن امروز شنبه به ۱۲ هزار و ۳۴۲ نفر رسید که برای چهارمین روز متوالی یک رکورد محسوب می شود و نگرانی ها را در مورد افزایش شدید عفونت ها در حین برگزاری المپیک در پایتخت برانگیخته است.

ژاپن برای چهارمین بار رکورد زد!+جزییات

به گزارش منیبان، تنها در روز شنبه چهار هزار و ۵۸ مورد مبتلا به کرونا در توکیو ثبت شد که طی سه روز گذشته روزانه بیش از سه هزار مورد جدید را تایید کرده بود. در مجموع عفونت های روزانه امروز شنبه در ۱۰ استان ژاپن از جمله کاناگاوا، سایتاما و چیبا در نزدیکی پایتخت افزایش داشته است.

پایتخت در مجموع ۴۴ هزار و ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در ماه جولای ثبت کرده و از رکورد ماهانه قبلی خود یعنی ۴۰ هزار و ۳۶۷ مورد ابتلا در ژانویه گذشته است. تعداد بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در توکیو که در قرنطینه خانگی هستند هم به ۱۰ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده است که برای اولین بار از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

دولت نخست وزیر «یوشی هیده سوگا» تصمیم گرفته است که از فردا دوشنبه آینده تا ۳۱ اوت، سه استان در نزدیکی توکیو و اوساکا را به مناطق تحت شرایط اضطراری فعلی کووید ۱۹ که پایتخت و اوکیناوا را پوشش می دهد، اضافه کند.

گزارش ها از ژاپن حاکی است اگرچه تردد مردم در مناطق مرکزی شهر اندکی کاهش یافته است اما افزایش عفونت ها در میان گسترش نوع بسیار مسری دلتا ویروس کرونا اتفاق می افتد.

سوگا روز جمعه هدف جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن ۴۰ درصد از جمعیت ۱۲۶ میلیون نفری کشور را تا اواخر آگوست به طور کامل واکسینه کند و ۶۰ درصد از کل جمعیت نیز حداقل تا آن زمان یک دز واکسن را زده باشند. دولت سوگا که برنامه های واکسیناسیون کووید -۱۹ را به دنبال انتقادات ناشی از روند ضعیف برنامه ها تقویت کرده است، در نظر دارد تا ماه نوامبر تمام افرادی را که مایل به واکسیناسیون هستند واکسینه کند.

بر اساس آخرین داده های دولتی موجود، ۲۸.۳ درصد از مردم ژاپن تا روز جمعه به طور کامل در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده بودند و ۳۹ درصد آنها هم حداقل یک دز را دریافت کرده اند.

علیرغم انکار رابطه بین المپیک و سرعت افزایش عفونت ها از سوی سوگا، برخی کارشناسان می گویند برگزاری جشن ها در حاشیه این رویداد ورزشی منجر به نارضایتی عمومی از وضعیت رسیدگی به کرونا شده است.

روز شنبه مردم زیادی در نزدیکی محل بازی های المپیک که تا حد زیادی پشت درهای بسته برگزار شد و تماشاچیان به عنوان یک اقدام ضد همه گیری قادر به حضور در این رقابت ها نبودند، گرد هم آمدند تا از فضای این رویداد ورزشی لذت ببرند. این اقدام مردم در حالی است که کمیته سازماندهی المپیک توکیو از عموم مردم خواسته است برای جلوگیری از شیوع ویروس از بازدید از این مکان ها خودداری کنند.