هشدار اطلاعات روسیه درباره فتنه انگیزی بیگانگان

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) روز یکشنبه نسبت به اقدامات تحریک آمیز از بیرون از کشور در بحبوحه برگزاری ا نتخابات پارلمانی روسیه (دومای روسیه)  در سپتامبر (شهریور)  2021 هشدار داد

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه  گفت: «مخالفان ما در حال آماده سازی کامل هستند.»

ناریشکین در پاسخ به این سئوالی در باره این که چه زمانی ممکن است چنین تحریکاتی انجام شود، گفت: «البته این در سال‌های 2021 و 2024 خواهد بود.»

این مقام ارشد اطلاعاتی روسیه گفت، روسیه اطلاعاتی در این مورد و نقاطی که به طور محتمل به آنها حمله خواهد کرد، در اختیار دارد.

ناریشکین گفت: «سرویس‌های اطلاعاتی ما به ویژه از فعالیت‌های (مخرب) مطلع هستند.»

 رئیس جمهوری روسیه  چندی قبل اعلام کرد که  انتخابات دومای روسیه ۱۹ ماه سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) برگزار می شود. 

 این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هنوز تصمیم نگرفته که درصدر فهرست نامزدهای انتخاباتی حزب حاکم روسیه واحد برای انتخابات دومای روسیه قرار گیرد.

رهبری «حزب روسیه واحد» را «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه برعهده دارد.   دومای روسیه مجلس سفلای پارلمان روسیه است و ۴۵۰ نماینده دارد که هر پنج سال یک بار انتخاب می‌شوند. هم اینک دوره هفتم دومای روسیه است که حزب حاکم روسیه واحد اکثر کرسی های آن را در اختیار  خود دارد.