شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تابستان#بحرانی#همراه#تراژدی#دلتا!

تابستان بحرانی در آمریکا همراه با تراژدی دلتا!

به رغم واکسیناسیون گسترده، گونه دلتای ویروس کرونا به سرعت در آمریکا در حال گسترش است و وضعیت این کشور را که در انتظار تابستانی بی دغدغه بود به وضعیت بحرانی تبدیل کرده است.

تابستان بحرانی در آمریکا همراه با تراژدی دلتا!

به گزارش منیبان؛ دولت بایدن که عجولانه در سوم جولای (۱۳ تیرماه) جشن پیشرفت هایش را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ برگزار کرد، حالا دستور العمل های عمومی را برای مقابله با این بیماری تغییر داده بطوریکه حتی افراد کاملا واکسینه شده دربرابر بیماری کووید ۱۹ باید در فضاهای بسته و اماکنی که احتمال انتقال ویروس بالاست، از ماسک استفاده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دستورالعمل کرونا خود را برای مدارس به روزرسانی و همه افراد بالای دو سال را تشویق کرده است از ماسک استفاده کنند حتی اگر کاملاً واکسینه شده اند.

این مرکز اعلام کرده است گونه دلتای کرونا مانند بیماری آبله مرغان مسری است و می تواند از طریق افراد واکسینه شده به دیگران منتقل شود و احتمال بیماری شدید و مرگ افراد۱۰ برابر بیشتر از گونه های قبلی است.

 

جنگ با کرونا تغییر کرده است

نرخ واکسیناسیون در آمریکا به رغم برخورداری از واکسن های متعدد به دلیل تردید درباره کیفیت واکسن ها، انتشار پیام های ضد تزریق واکسن به ویژه از سوی مخالفان دولت بایدن، اطلاعات ضد و نقیض و مبهم، تشدید بی اعتمادی عمومی به دولت فدرال رهبران آمریکا پایین تر از دیگر کشورهای برخوردار جهان قرار دارد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی بر اساس اسنادی که از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها بدست آورده، نوشته است شیوع این گونه، در میان افراد کاملا واکسینه شده نیز به اندازه افراد واکسینه نشده بالاست و بر این اساس باید پذیرفت که "جنگ با کرونا تغییر کرده است".

تحقیقات نشان داده هر فرد مبتلا به گونه دلتای کرونا، می‌تواند این ویروس را بطور متوسط به ۸ تا ۹ نفر دیگر منتقل کند در حالی که در گونه های قدیمی این ویروس، هر فرد آلوده بطور متوسط یک یا دو نفر دیگر را آلوده می‌کرد.

واشنگتن پست در گزارش خود آورده است تنها در یک هفته ۳۵ هزار مورد ابتلا به کرونا در میان ۱۶۲ میلیون آمریکایی کاملا واکسینه شده شناسایی شده است.

آمریکا اکنون با بیش از ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا و بیش از ۶۲۹ هزار قربانی همچنان در صدر کشورهای جهان قرار دارد.

از جمعیت ۳۳۰ میلیونی آمریکا تا کنون نزدیک به ۱۶۴ میلیون نفر به طور کامل نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در گزارشی تلویزیونی وضعیت بیماران کرونایی در بیمارستانی در لوئیزیانا آمریکا را وخیم گزارش داد و اعلام کرد پزشکان این ایالت می‌گویند هیچ مکان امنی از نظر ویروس کرونا در این ایالت وجود ندارد.

خبرنگار سی ان ان در مراجعه به بیمارستانی وضعیت بستری شدن افراد را را در مقایسه با هر زمان دیگری بیشتر توصیف و اعلام کرد که برخی بیماران از نزدن واکسن یا تعلل در تزریق واکسن کووید ۱۹ پشیمان هستند.

 

برنامه های بایدن برای مقابله با بحران دلتا

برنامه جو بایدن و دولت او برای مقابله با بحران دلتای کرونا در همه ابعاد، جدی تر شده است. یکی از ابعاد این برنامه، مقابله با بحران های آتی و همه گیری های بزرگ آینده است.

بر اساس گزارش ها، دولت بایدن، به صورت حداقلی و در نخستین گام ۳۰ میلیارد دلار برای آماده‎سازی کشور و دولت و ایالت ها برای مقابله با همه گیری های آینده، در نظر گرفته است.

به نظر می‎رسد ۱۰ میلیارد دلار به صورت حداقلی و در اولین ردیف از چندین مرحله سرمایه‎گذاری، برای ایجاد ساختارهای تولید سریع واکسن برای همه گیری های آتی در نظر گرفته شده است.

کاخ سفید از تمامی کسانی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند خواسته است برای دریافت این واکسن اقدام کنند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا گفته است این همه گیری افراد واکسینه نشده است. تقریبا همه موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در بین افراد بدون واکسن است. این یک تراژدی آمریکایی است. افرادی که می میرند و خواهند مرد.

رییس جمهوری آمریکا در عین حال از سیاست تشویق افراد به تزریق واکسن بهره گرفته و از همه مقامات ایالتی و محلی آمریکا خواسته است  از بودجه فدرال برای اعطای ۱۰۰ دلار به هر کسی که کاملاً واکسینه شود، استفاده کنند.

رییس جمهوری آمریکا در عین حال تاکید کرده است مدارس را باید  در پاییز امسال به صورت کامل بازگشایی کنیم. این برای سلامت روحی و روانی فرزندان ما بهتر است و آنها نمی‌توانند یک سال دیگر را خارج از کلاس درس بگذرانند. همه مدارس باید باز باشد.

شهردار نیویورک نیز اعلام کرده است هر کدام از ساکنان این شهر که دز اول واکسن کرونا را در در مراکز شهری تزریق کند، ۱۰۰ دلار دریافت خواهد کرد.

تا کنون نزدیک به ۵۹ درصد ساکنان نیویورک حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و جمعیت بسیاری همچنان مایل به دریافت واکسن کرونا نیستند.

 

جهان در خطر از دست دادن دستاوردهای مقابله با کرونا

گسترش گونه دلتای کرونا در جهان به حدی در حال گسترش است که تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید در چهار هفته گذشته در اکثر مناطق جهان موارد جدید ابتلا به کرونا بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته و با انتشار سریع گونه مسری دلتا، جهان در معرض خطر از دست دادن دستاوردهای خود در مقابل کرونا قرار گرفته است اما واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت همچنان موثر هستند.

آدهانوم گفته است موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا که تنها یک و نیم درصد از جمعیت آن واکسینه شده‌اند در یک ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است. نظام‌های بهداشت و سلامت در بسیاری از کشورها به شدت تحت فشار هستند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، گونه دلتا در ۱۳۲ کشور شناسایی شده و درحال تبدیل به گونه غالب در جهان است.

 

واکنش ها به دستور العمل های جدید دولت بایدن  

تد کروز سناتور تندرو جمهوری‌خواه ایالت تگزاس دستور العمل های جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا درباره تزریق واکسن و ماسک زدن را ۱۰۰ درصد سیاسی خوانده و نه علمی و گفته است این نشان دهنده ریاکاری دموکرات ها است که می خواهند آزادی شما را به عنوان یک آمریکایی کنترل و محدود کنند.

لارن بوبرت  نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا نیز در حساب کاربری خود نوشته است مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر آمریکا باید نام خود را به مرکز سردرگمی دیوانه‌وار تغییر دهد.

کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان نیز در واکنش به تصمیمات دولت بایدن گفته است اشتباه نگیرید. تهدید به اجباری شدن دوباره استفاده از ماسک تصمیمی براساس علم و دانش نیست بلکه این تصمیم به وسیله مقامات حکومت لیبرالی القا شده است که می‌خواهند زندگی مردم به صورت دائم در شرایط همه گیری نگه دارند.

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه نیز با انتشار ویدئویی از لوید آستین وزیردفاع آمریکا در سفر به فیلیپین نوشته است:  وزیر دفاع ما کاملاً واکسینه شده است. اما او با ماسک و شیلد صورت وارد فیلیپین می‌شود. تئاتر شرم آور کرونا.