شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت

نوری المالکی:

احزاب سیاسی را به رقابتی سالم در انتخابات پارلمانی دعوت می کنیم

احزاب سیاسی را به رقابتی سالم در انتخابات پارلمانی دعوت می کنیم

رئیس ائتلاف دولت قانون در توئیتی نوشت: احزاب و جریان های سیاسی را به رقابتی سالم مبتنی بر همکاری در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام دعوت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی را به رقابتی سالم مبتنی بر همکاری در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام دعوت می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، وی افزود: ما به تمام کسانی که تصمیم گرفته اند تا در انتخابات شرکت کنند تبریک می‌گوئیم و برای آنها آروزی موفقیت می‌کنیم. ما آنها را به رقابتی سالم مبتنی بر همکاری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان دعوت می‌کنیم.

احزاب سیاسی را به رقابتی سالم در انتخابات پارلمانی دعوت می کنیم

پیشتر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.

وی همچنین گفت: برخی گروه‌های صاحب نفوذ در ساختار دولت به دنبال این هستند تا برای مدت طولانی‌تری در پست‌های تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند. به همین دلیل آنها برای تعویق زمان برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند.