به گزارش برنا،  پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز درباره برگزاری مسابقات انتخابی برای مسابقات جهانی آمریکا در برنامه باشگاه خبر رادیو ورزش گفت: برای اولین بار در دنیا این مسابقات با شیوه جدید برگزار می شود.

وی افزود: قبلا همه کشورهای دنیا می توانستند در مسابقات شرکت کنند. ما در مسابقات سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ شرکت کردیم و در هر دوره مسابقه انتخابی برگزار کردیم.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: الان بازیکنانی که رنکشان زیر ۲۵۶ است در اولویت حضور در مسابقات جهانی آمریکا هستند.

وی ادامه داد: برای این مسابقات به ما دو سهمیه دادند و گفتند ایران دو سهمیه قطعی دارد یعنی دو سهمیه داریم، اما چهار نفر زیر رنک ۲۵۶ داریم به همین دلیل قرار است مسابقه انتخابی برگزار و نفر اول و دوم به مسابقات آمریکا اعزام شوند.

حسنی بیان کرد: قرار بود تصمیم برگزاری مسابقات انتخابی را بعد از المپیک توکیو اعلام کنیم تا در روحیه نیما عالمیان تاثیر نگذارد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز اظهر کرد: در مسابقات سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ هم مسابقات انتخابی برگزار شد و چون نوشاد رنکش زیر ۱۰۰ بود توانستیم چهار سهمیه بگیریم. الان هم شرایط مثل سالهای پیش است.

وی در پایان گفت: مسابقات انتخابی روز جمعه ۱۵ مرداد برگزار می شود.