شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#2020#المپیک#توکیو

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پدر جوکوویچ: به نواک گفته بودم که به ژاپن نرود/ پای صربستان وسط بود


المپیک 2020 توکیو| پدر جوکوویچ: به نواک گفته بودم که به ژاپن نرود/ پای صربستان وسط بود

پدر مرد شماره یک تنیس جهان اعتراف کرد که فرزندش با وجود توصیه او برای خودداری از حضور در المپیک ۲۰۲۰ به توکیو سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخلاف سه گرنداسلم نخست فصل جاری تنیس که برایش با سه قهرمانی متوالی همراه بود، المپیک 2020 توکیو برای نواک جوکوویچ یک رویداد تلخ محسوب می‌شد. مرد شماره یک تنیس جهان پس از باختش به الکساندر زورف آلمانی در مرحله نیمه نهایی و باز ماندن از کسب مدال طلا، در بازی رده‌بندی هم به پابلو کارنیو بوستا از اسپانیا باخت. او سپس به دلیل مصدومیت از شرکت در بازی رده‌بندی تنیس دوبل مختلط هم انصراف داد و به این ترتیب دست خالی توکیو را ترک کرد.

در پی این اتفاق، برخی منتقدان تصمیم ستاره صرب برای شرکت در المپیک در حالی که رقبای اصلی او مانند رافائل نادال و راجر فدرر ترجیح دادند استراحت کنند و برای حضور در آخرین گرنداسلم فصل، اوپن آمریکا آماده شوند را زیر سؤال بردند. پدر او، سرژان جوکوویچ هم اعتراف کرد که به فرزندش توصیه کرده بود قید سفر به توکیو را بزند که البته توصیه‌‌اش فایده‌ای نداشت.

سرژان جوکوویچ در گفت‌و‌گو با پادکست بیزینس استوریز، ابتدا متن پیامی که به نوله (لقب جوکوویچ) داد را خواند که در آن آمده بود: «اگر نظرم برایت اهمیت دارد، باید بگویم که فکر نمی‌کنم به صلاح باشد که به توکیو بروی. تا آنجا راهی طولانی در پیش داری و آنجا هم هیچ تماشاگری نیست، ضمن اینکه مجدداً باید به قرنطینه بروی. المپیکی که تماشاگر نداشته باشد، رسماً المپیک نیست. دوستدار تو پدرت.»

پدر مرد شماره یک تنیس جهان سپس فاش کرد که فرزندش چه جوابی به او داده است. او گفت: نواک به من گفت: «البته که نظرت برای من مهم است پدر. من فقط سه چهار روز زمان نیاز دارم تا احساس کنم که بدنم چه وضعیتی دارد. همیشه خیلی زود ریکاوری کرده‌ام، پس نگران نباش چون مسئله بزرگی نیست. پدر، حس وطن‌دوستی که در قلب و فکر من وجود دارد، بسیار بزرگ است. تو خودت مرا می‌شناسی و می‌دانی وقتی که پای صربستان وسط باشد، نمی‌توانم به آن پشت کنم.»

انتهای پیام/