شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی#ثبت‌نام

۴۰۰ هزار بازنشسته وام ۷ میلیون تومانی دریافت می‌کنند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر از طریق سایت ثبت‌نام کرده‌اند که در سامانه‌ی تسهیلات وام قرض‌الحسنه سازمان تامین اجتماعی عملیات ۵۵ هزار نفر نهایی شده است.

بازنشستگان-وام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی جهانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار نفر از تسهیلات وام ۷ میلیون تومانی استفاده می‌کنند. همچنین مستمری‌بگیران و بازنشستگانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند، شامل دریافت این وام می‌شوند.

وی افزود: متوسط هر وام برای هر مستمری‌بگیر و بازنشسته ۷ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با سود ۴ درصد است. بیش از ۶۰ هزار نفر از طریق سایت ثبت‌نام کرده‌اند که در سامانه‌ تسهیلات وام قرض‌الحسنه سازمان تامین اجتماعی عملیات ۵۵ هزار نفر نهایی شده است.

جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه بانک عامل یا همان بانک پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی بانک رفاه است، بانک رفاه طبق تفاهمنامه و رابطه‌ی ساختاری و تشکیلاتی که با سازمان تامین اجتماعی دارد، کلیه‌ی اقدامات را در خصوص پرداخت وام انجام می‌دهد.

وی در رابطه با سایر مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی که از سایر بانک‌ها مستمری دریافت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه کلیه‌ اطلاعات مالی و بانکی و پرداخت حقوق و مستمری این افراد از طریق بانک‌های عامل انجام می‌شود، این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

جهانی توضیح داد: امیدواریم با انعقاد قرار داد و تفاهمنامه و نیز پیگیری‌های همه‌جانبه که صورت می‌گیرد، مشکلات دریافت وام را برای سایر مستمری‌بگیران محدودی که از طریق سایر بانک‌ها مستمری خود را دریافت می‌کنند، حل کنیم تا بتوانند مانند سایر همکاران خود وام ۷ میلیون تومانی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایرادات جزئی سامانه ثبت‌نام در فرایند ثبت‌نام اصلاح و تکمیل شده است و مشکلی برای مستمری بگیران در خصوص دریافت وام نیست. این سامانه برای کانون بازنشستگی سراسر کشور فعال شده و مستمری‌بگیران درخواست‌های خود را به کانون‌ها ارائه کرده‌اند.

جهانی گفت: کانون بازنشستگی به عنوان کاربران و به دلیل دارا بودن دسترسی ثبت‌نام را انجام می‌دهد. همچنین اگر مشکلی وجود داشته باشد مشکلات مستمری‌بگیران را در فرایند ثبت‌نام حل و فصل می‌کند.

وی افزود: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به منظور ثبت‌نام می‌توانند به صورت آنلاین و غیرحضوری به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند.