به گزارش برنا؛ به موجب این تفاهم نامه، هرسال حداکثر دو تن از دانشجویان پزشکی و دو تن از دانشجویان دکتری تخصصی که حایز معیارهای فناوری و نوآوری شناخته شوند، انتخاب و در مراسم سالانه هفته پژوهش مورد تقدیر قرار می گیرند.

بر این اساس معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران معیارهای «بخش ویژه فناوری و نوآوری دانشجویی» را تعیین و در سطح دانشگاه اطلاع رسانی خواهد کرد.

هیئت داوران متشکل از سه استاد برجسته دانشگاه، یک تن از اعضای هیات امنای بنیاد به ریاست معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه یا نماینده او خواهد بود.

تهیه جوایز، لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای برگزیدگان برعهده بنیاد خواهد بود.

شهید دکتر محمد حسین اسدی لاری در ۲۳ سالگی علاوه بر اینکه جزو دانشجویان بسیار معدود دانشگاه تورنتو در دوره MD-PhD بود، با همین سن کم توانسته بود تحول گرایی و نوآوری خود را با ایجاد چندین نهاد و موسسه در زمینه های گسترش روش های آموزشی خلاقانه، کارآفرینی و مشارکت مدنی جوانان و دانشجویان به ظهور برساند.

اجرای این تفاهم نامه بین دانشگاه و بنیاد علاوه بر معرفی شخصیت و زنده نگهداشتن یاد و نام این دو شهید بزرگوار، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در دانشجویان جوان دانشگاه برای تلاش در حوزه فناوری و نوآوری باشد.