به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در آخرین جلسه هیات دولت اظهار کرد: برخی چیزها را نمی شد به مردم گفت و می ترسیدم این دُر گران بها صدمه ببیند. خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم تا انسجام و وحدت ملی در کشور حفظ شود.

وی افزود: چهار سال دوم  دولت متفاوت بود. ما به خودمان اطمینان داشتیم که حریف قدرتهای بزرگ هستیم. من تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی خوریم. انقدر دیپلمات های قوی و توانمند در خط مقدم این کار داریم و حقوقدان های توانمند داریم که در مقاطع حساس، به پیروزی رسیدیم.

روحانی ادامه داد: ما مذاکره نکردیم که فقط در سیاست پیروز شویم بلکه آثار آن را در اقتصاد هم دیدیم. آرزوی ما این بود که وقتی توانستیم تورم کشور را کاهش و تک رقمی کنیم این را نگه داریم. بعد از اینکه وارد جنگ اقتصادی شدیم تورم ما تغییر کرد و این واضح است. اگر فردی زمان جنگ و صلح را تشخیص ندهد باید غصه بخوریم و این جنگ را بر ما تحمیل کردند و ما آغازگر نبودیم. در شرایطی  نگذاشتند نفت صادر کنیم و روابط بانکی ما را مسدود کردند و صادرات ما را با مشکل مواجه کردند.

وی تصریح کرد: واردات 2500 قلم کالا را ممنوع کردیم ممنوعیت، یعنی گران شدن از جمله خودرو اما چاره  نداشتیم تا اجناسی که ضرورتی ندارد، واردات آن را ممنوع کنیم. ما جیره بندی نداشتیم و کشور اداره شد.

در حال تکمیل...