شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سعید#جلیلی#رئیسی

واکنش سعید جلیلی به عدم حضور در کابینه رئیسی چه خواهد بود؟

کدخبر: 430162
اقتصاد نیوز : عباس امیری‌فر گفت: هیچ گروهی از اصولگرایان نباید هدفش تحت فشار قرار دادن آقای رئیسی برای سهم‌خواهی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مثلث آنلاین، چندروزی تا آغاز رسمی دولت سیزدهم باقی است و همچنان گمانه‌زنی درباره چیدمان کابینه دولت سید ابراهیم رئیسی ادامه دارد؛ اینکه آیا او از نیروهای اصلاح‌طلب هم استفاده می‌کند یا نه؟ یا آنکه اگر رئیسی از نیروهای برخی گروه‌ها مانند جبهه پایداری دعوت به همکاری نکند، آیا با منتقدان اصولگرا مواجه می‌شود؟

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی درباره این موضوع گفت: «آقای رئیسی گفته است که قرار نیست کابینه وابستگی‌های باندی و گروهی داشته باشد و بناست که از همه شخصیت‌ها که سابقه روشنی دارند، استفاده شود و مملکت نیاز به حرکت انقلابی دارد. واقعیت هم همین است زیرا اگر قرار باشد بازهم دعواهای جناحی و سیاسی حاکم باشد، مشکلات متعدد مردم حل نمی‌شد و هیچ گروهی از اصولگرایان نباید هدفش تحت فشار قرار دادن آقای رئیسی برای سهم‌خواهی باشد».

او ادامه داد: «همه گروه‌هایی که نظام را قبول دارند، به ولایت فقیه باور دارند و حرف امام و رهبری برایشان حجت است، باید از سهم‌خواهی بپرهیزند».

این فعال سیاسی درباره اینکه چه نیروهایی باید در دولت مورد استفاده قرار بگیرند، بیان کرد: «افرادی باید به کار گمارده شوند که به دنبال تأمین منافع جناحی‌شان نباشند و منِ اصولگرا، آن فرد پایداری یا آن شخصیت اصلاح‌طلب نباید بیاید تا منافعی برای خود و گروهش بگیرد. انتخاب‌ها باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد. ممکن است در این بین عده‌ای هم خوششان نیاید که اصلا مهم نیست و مبنا باید منافع ملی باشد. نیروهایی باید انتخاب شوند که هدفشان کسب رضای خداوند باشد، برای خدا و مردم کار کنند و قدرت‌طلبی پیشه نکنند».

او در پاسخ به پرسشی مبنی برای اینکه آیا ممکن است جبهه پایداری در صورتی که رئیسی از جلیلی برای همکاری دعوت نکند، به گروهی علیه دولت رئیسی تبدیل شود، اظهار کرد: «ممکن است برخی حتی در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی کار کرده باشند که آنها هم نباید خود را محق برای به دست‌آوردن مسئولیتی بدانند و همه باید به آقای رئیسی کمک کنیم تا بتواند از پس رفع مشکلات موجود برآید. من تصور می‌کنم آقای جلیلی روحیه تقابلی ندارد و اگر از او برای همکاری با دولت دعوت شد، می‌پذیرد و اگر نشد هم به این دلیل منتقد دولت نمی‌شود. جبهه پایداری هم بعید است در صورت عدم رضایت از چیدمان کابینه به گروهی ضد رئیسی تبدیل شود».

امیری‌فر در پایان درباره احتمال استفاده رئیسی از اصلاح‌طلبان در کابینه هم گفت: «تماس‌های دفتر آقای رئیسی با برخی اصلاح‌طلبان نشان داد که ممکن است از آنها هم استفاده شود اما بعید است اصلاح‌طلبان در پست‌های کلیدی یا در رأی وزارت‌خانه‌ها قرار بگیرد و اگر آقای رئیسی بخواهد از نیروهای اصلاح‌طلب یا نیروهای دولت آقای روحانی استفاده کند، احتمالا در لایه‌های دوم و سوم مدیریتی استفاده کند».