این زن و مرد را می شناسید؟ / مارهای طلایی مشهد بودند + عکس چهره باز

 ماجرای هولناک این زوج سابقه دار از یک آشنایی خیابانی در سال 88 و زمانی شروع شد که پسر 17 ساله مشهدی عاشق دختر 15 ساله تربت جامی شد که همراه خانواده اش برای مسافرت به مشهد آمده بود.

آن ها چند ماه بعد با هم ازدواج کردند اما طولی نکشید «محمدرضا – هـ» به اتهام ارتباط نامشروع و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شد.

او پنج ماه از مدت محکومیت خود را گذرانده بود که همسرش همه اموال و دارایی شان را فروخت تا همسرش را آزادکند. این گزارش حاکی است آن ها بعد از آزادی مدتی را در مسافرخانه های شهر زندگی می کردند ولی از سال 92 محمدرضا که به صورت تفریحی مواد مخدر استفاده می کرد به  استعمال «شیشه» رو آورد و این گونه در مرداب مواد افیونی گرفتار شد.

این زوج جوان در سال 96 وارد ماجرای عرضه پول های تقلبی شدند و در همان سال نیز به چنگ پلیس افتادند و محمدرضا دوباره به مدت یک سال دیگر پشت میله های زندان قرار گرفت اما او در سال 97 و بعد از آزادی از زندان باز هم به سراغ دوستان معتادش رفت و مصرف شیشه (مواد مخدر صنعتی) را ادامه داد.

این گونه بود که زوج جوان برای تامین مخارج اعتیاد به جرایم دیگری رو آوردند تا پول بیشتری کسب کنند.

آنان با طرح نقشه ای مزورانه، چون مارهایی زهرآلود    به کمین طعمه هایی نشستند که طلاهای خود را برای فروش در این سایت آگهی می کردند.

در حالی که زوج جوان همواره در جست وجوی طعمه هایی برای کلاهبرداری بودند به محض دیدن آگهی فروش طلا، بلافاصله با فروشنده تماس می گرفتند. مرد جوان در تماس با فروشنده نشانی محل را می گرفت  و سپس با شگردی خاص، طلاها را بدون پرداخت هیچ گونه وجهی می ربودند.

با سریالی شدن ماجرای کلاهبرداری از فروشندگان طلا در سایت دیوار، تلاش نیروهای انتظامی با صدور دستورات قضایی برای دستگیری این زوج آغاز شد و آن ها در حالی سال 98 به چنگ قانون افتادند که با 30 شاکی روبه رو بودند اما این زوج کلاهبردار مدتی بعد با سپردن وثیقه به دادسرا آزاد شدند تا به پرونده آنان رسیدگی شود ولی آن ها در حالی فرار کردند که به مجازات های سنگین هفت سال زندان قطعی، رد مال، پرداخت جزای نقدی و ... محکوم شده بودند.

  با وجود این، جرایم این زوج کلاهبردار در این جا پایان نیافت و آن ها تغییراتی را در شگردهای کلاهبرداری ایجاد کردند و دوباره به کلاهبرداری از فروشندگان طلا پرداختند. باز هم پرونده هایی با یک شیوه کلاهبرداری در مراکز انتظامی تشکیل می شد.

در همین اثنا، زنی میان سال با تسلیم شکواییه ای به پلیس، مدعی شد 10 گرم طلا شامل گردنبند و گوشواره هایم را در سایت «دیوار» آگهی کردم تا آن ها را به فروش برسانم.

هنوز چند دقیقه از این ماجرا نگذشته بود که مردی تماس گرفت و با پرسیدن نشانی منزلم گفت همسرم برای دیدن طلاها می آید اگر انتخاب کرد من با قیمت مناسبی آن ها را می خرم! من هم خوشحال شدم و منتظر ماندم. چند ساعت بعد زن جوانی آمد و طلاها را پسندید. او سپس با این بهانه که تلفن همراه ندارد از تلفن من با همسرش تماس گرفت که طلاها را انتخاب کرده است.

همسر او نیز شماره حساب بانکی مرا گرفت و چند دقیقه بعد رسید واریز وجه را با واتس اپ برایم فرستاد ولی چون پیامک واریز وجه برایم نیامد مدعی شد که از سیستم پایا استفاده می کند به همین دلیل پیامک بانک دیرتر می آید.

من هم پذیرفتم و طلاها را به آن زن جوان دادم ولی روز بعد وقتی به بانک رفتم تازه فهمیدم که طعمه کلاهبرداران شده ام و آن ها برای ربودن طلاهایم از نرم افزارهای رسید جعلی استفاده کرده اند و ...

 با افزایش این شکایت ها، این بار پرونده سرقت های سریالی طلا، به طور ویژه در دادسرای فضای مجازی و زیر نظر قاضی «محسن واحدیان عظیمی» رسیدگی شد. مقام قضایی که شگردها و ترفندهای استفاده از این گونه نرم افزارها را مورد کنکاش های علمی و تخصصی قرار داده بود به محض مطالعه اولین سطور اوراق این پرونده حساس، بی درنگ دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران صادر کرد تا هر چه سریع تر زهر مارهای چنبرزده در این سایت کشیده شود.

از سوی دیگر نیز با تدابیر سرهنگ حسین دهقان پور که با حساسیت خاصی ماجرای کلاهبرداری های مذکور را پیگیری می کرد، این پرونده برای ردیابی های اطلاعاتی در اختیار گروه ورزیده ای از نیروهای اداره عملیات ویژه پلیس مشهد قرار گرفت تا عملیات دستگیری به صورت تخصصی ادامه یابد.

 طولی نکشید که چند گروه زبده از نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی پلیس با فرماندهی مستقیم سرگرد جواد بیگی (رئیس اداره عملیات ویژه مشهد) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

آنان پس از چند روز رصدهای میدانی و اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که زوج جوان در حال عزیمت به شمال کشور هستند اما هنوز عملیات دستگیری به جاده های کشور نکشیده بود که منابع و مخبران خبر دادند زوج جوان به دلیل نقص فنی خودرو در حال بازگشت به مشهد هستند بنابراین نیروهای عملیات ویژه، آنان را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و به مخفیگاه آنان در خیابان رسالت دست یافتند.

این گونه بود که عملیات دستگیری با صدور دستورات ویژه قاضی «واحدیان عظیمی» وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی در یک عملیات ضربتی زوج جوان را در یک منزل مسکونی به دام انداختند و به مقر انتظامی هدایت کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با تایید این خبر  گفت: در حالی که بازجویی های تخصصی از این زوج ادامه دارد تاکنون حدود 10 تن از شاکیان با مراجعه به پلیس عملیات ویژه مشهد واقع در اطراف میدان راهنمایی مشهد، آنان را شناسایی کرده اند.

سرهنگ حسین دهقان پور تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقداری شیشه نیز کشف شد اما بررسی ها برای شگردهای دیگر متهمان 29 و 27 ساله در ارتکاب جرم آغاز شده است.

مقام ارشد انتظامی مشهد با قدردانی از حمایت ها و دستورات ویژه مقامات قضایی  تصریح کرد: با دستور قاضی «واحدیان عظیمی» (دادیار شعبه 775 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) تصویر بدون پوشش این زوج متهم به کلاهبرداری در روزنامه منتشر می شود تا چنان چه شهروندان دیگری با این ترفند طعمه کلاهبرداری شده اند برای اعلام شکایت و شناسایی متهمان با پلیس 110 تماس بگیرند یا به اداره عملیات ویژه مشهد مراجعه کنند.

سرهنگ «دهقان پور» همچنین به افرادی که چنین جرایمی را در سر می پرورانند هشدار داد پلیس فضای مجازی را زیر ذره بین رصدهای اطلاعاتی قرار داده است و مجرمان نمی توانند از چنگ قانون بگریزند بنابراین تا هنوز دیر نشده است مسیر درست زندگی را در پیش بگیرند و به این گونه جرایم حتی فکر هم نکنند چرا که مجازات‌های سنگینی  درانتظار آن ها ست.

سجادپور