شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

چالش جدید برای مردم انگلیس!+جزییات

میلیون ها خانوار انگلیسی ممکن است با افزایش بی سابقه بهای قبوض برق و گاز خانگی مواجه شوند، در شرایطی که وضعیت مالی خانوارها تحت فشار بالایی است.

چالش جدید برای مردم انگلیس!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه ایندیپندنت، قرار است از هفته آینده شرکت تنظیم کننده آفگم، قیمت های گاز و برق را به میزان ۱۵۰ پوند در سال برای هر خانوار افزایش دهد.

این افزایش قیمت ها بر زندگی خانواده های بسیاری در انگلیس تاثیر می گذارد. چندی پیش متوسط قبوض سالیانه انگلیس از ۱.۱۳۸ پوند به حدود ۱.۲۸۸ پوند افزایش یافت که رشد ۱۳ درصدی را نشان می داد و شمار زیادی از خانوارهای آسیب پذیر انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

افزایش قیمت ها عمدتا به دلیل افزایش هزینه های انرژی است، در سالی که بهای گاز از ماه ژانویه (دی ۹۹) به میزان ۵۵ درصد افزایش داشته است.

این تدبیر در حالی اندیشیده شده است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای عمل به تعهداتش درمورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ و قبل از کنفرانس آب و هوایی Cop۲۶ در گلاسکو به شدت تحت فشار است.

به گفته کریگ مکینلی عضو محافظه کار پارلمان انگلیس، محرک اصلی این افزایش قیمت تا حد زیادی به واسطه قیمت عمده گاز است. این افزایش، اولین افزایش فاجعه بار در قبول سوخت خانواده ها خواهد بود.

جاناتان بریرلی مدیرعامل شرکت آفگم در توضیح این افزایش قیمت گفت: وقتی هزینه های قانونی تامین انرژی افزایش می یابد، این باید در سقف قیمت ها منعکس شود.

وی افزود: بدون این کار، شرکت ها نمی توانند به تامین انرژی به مشتریان خود ادامه دهند.

وی گفت: متاسفانه افزایش هزینه های عمده به این سقف قیمت می انجامد و اگرچه تحلیل های نهایی کامل نیست و هزینه های دیگر نیز میزان کلی را تعیین می کند، اما می تواند حدود ۱۵۰ پوند برای هر خانوار به سطح بعدی سقف قیمت ها اضافه کند.