شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آسیب

چشم رنگی ها بیشتر از نور خورشید آسیب می بینند

به نقل از اسپوتنیک، بر اساس اعلام سیستم کیفیت روسی ANO (Roskachestvo)، افرادی که رنگ چشمانشان روشن است، ممکن است توسط اشعه خورشید آسیب بیشتری ببینند.

بر این اساس، چشم آبی ها از طیف های مختلف آن، بیشترین و چشم های قهوه ای، کمترین آسیب را می بینند.

این موضوع به سطح ملانین بستگی دارد که وظیفه جذب پرتو های نور را بر عهده دارد و از انعکاس و پخش شدن نور در طول شبکیه جلوگیری می کند. افرادی که چشمان روشن دارند (خاکستری، آبی و ... ) کمتر از این رنگدانه برخوردار هستند.

به گفته چشم پزشکان، همه به خصوص هنگام تابش مستقیم نور خورشید به عینک آفتابی نیاز دارند. عینک های تیره به معنای محافظت بهتر نیستند، زیرا فاکتور های زیادی برای انتخاب آن ها باید در نظر گرفته شود.

اگر به اندازه کافی عینک تیره و بدون بلوک فرا بنفش استفاده کنید، مردمک چشم با استفاده از این عینک بیشتر منبسط می شود و در این حالت تابش اشعه ماورای بنفش بیشتر از آنچه در صورت عدم وجود عینک در فرد است، به چشم وارد می شود؛ بنابراین حتما عینک های تیره با اشعه فرابنفش خریداری کنید.

لنز های پلاریزه از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده از سطح افقی محافظت می کنند. چنین نوری می تواند چشم را برای مدتی تحریک و حتی کور کند. اپتیک با خاصیت پلاریزه اجازه می دهد پرتو ها فقط به صورت عمودی درک شوند و این نور به چشم ها کمک می کند تا رنگ ها و کنتراست ها را بهتر بشناسند.