شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#فوری#قیمت طلا
گزارش اقتصادنیوز از قیمت طلا در بازار

واکنش فوری قیمت طلا به موضع بانک مرکزی

کدخبر: 430097
اقتصاد نیوز : با شروع معاملات در بازار امروز شنبه نهم مرداد ماه قیمت جهانی طلا با افت همراه شد. اظهارات اخیر جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که پنج شنبه باعث رشد قیمت طلا شده بود زیاد دوام نیاورد و از طرفی هم افزایش قیمت دلار در آغاز این هفته نتوانست قیمت اونس طلا را مانند روز قبل بالا ببرد.

به گزارش  اقتصادنیوز  ،  قیمت  طلا در بازارهای جهانی در آخرین معاملات روز پنجشنبه به دلیل عدم تمایل بانک مرکزی آمریکا به تغییر  نرخ بهره  در این کشور، با افزایش مواجه شد، البته کاهش ارز دلار نیز به افزایش  قیمت طلا  کمک کرد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی 15 دلار در هر اونس افزایش یافت و به قیمت 1822 دلار معامله شد، قیمت این فلز  روز  پنجشنبه در کمترین زمان 1814.7 دلار و در بیشترین زمان به قیمت 1822 دلار به فروش رفت, قیمت این فلز گرانبها  دو روز قبل نسبت به یک ماه گذشته 56 دلار افزایش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 153 دلار کاهش داشت.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه هم  در حالی تثبیت شد که  شاخص دلار  در پایین‌ترین سطح ۱ ماهه درجا زد.

اما با شروع معاملات در بازار امروز شنبه  نهم مرداد ماه قیمت جهانی طلا با افت همراه  شد. اظهارات اخیر جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که پنج شنبه  باعث رشد قیمت طلا شده بود زیاد دوام نیاورد و از طرفی هم افزایش قیمت دلار در آغاز این هفته  نتوانست قیمت طلا را مانند روز قبل بالا ببرد.

قیمت هر اونس طلا در بازار امروز مسیر نزول  را دنبال کرد و با کاهش ۰.۲۱ درصدی به ۱,۸۱۴ (یک هزار و هشتصد و چهارده ) دلار رسید

قیمت طلا 18 عیار هم در بازار امروز مانند روز چهارشنبه به پیشرئی خود ادامه داد و با  افزایش ۱.۴۵ درصدی با مبلغ  ۱,۱۱۱,۴۰۰ (یک میلیون و یکصد و یازده هزار و چهارصد ) تومان معامله شد.