شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قانون اساسی#فرماندار#بایدن

یک فرماندار بایدن را متهم کرد/ایجاد بحران در قانون اساسی موضوع اصلی است!

نشریه نیوزویک نوشت: در پی صدور فرمان مهاجرتی، فرماندار تگزاس و طرح شکایت وزارت دادگستری آمریکا از این مقام جمهوری خواه، وی دولت بایدن را به ایجاد بحران در قانون اساسی متهم کرد.

یک فرماندار بایدن را متهم کرد/ایجاد بحران در قانون اساسی موضوع اصلی است!

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای این نشریه آمریکایی، «گرگ ابوت» فرماندار جمهوری خواه ایالت تگزاس، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا را متهم به ایجاد "بحران در قانون اساسی" کرده است.

اظهارات فرماندار تگزاس به دلیل طرح شکایت از وی به دلیل دستورش به سربازان دولتی برای توقف خودروهایی است که ممکن است مشکوک به حمل مهاجران غیرقانونی باشند.

در پی طرح شکایت وزارت دادگستری از ابوت، وی با صدور بیانیه ای تاکید کرد هدفش حفاظت از سلامت عموم مردم در میانه همه گیری کووید-۱۹ است.

نیوزویک در ادامه نوشت: این مقام جمهوری خواه پس از این بیانیه دولت بایدن را به ایجاد بحران قانون اساسی میان دولت فدرال و ایالت تگزاس متهم کرد. وی تاکید کرد: «رئیس جمهوری آمریکا با امتناع از اعمال قوانین مهاجرتی، اجازه ورود مهاجران غیرقانونی مبتلا به ویروس کرونا را به کشور می دهد».  

وی در ادامه اظهاراتش در حالیکه تاکید داشت رئیس جمهوری آمریکا از اختیارات خود برای حفاظت و حمایت از حاکمیت ملی صرفنظر کرده است، ادعا کرد: «دولت بایدن آگاهانه کووید-۱۹ را از طریق مرز به تگزاس وارد می کند». این فرماندار جمهوری خواه همچنین در اظهارات خود بارها اقدامات ضدمهاجرتی و جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین را مورد ستایش قرار داد.

ابوت ادامه داد: «تا زمانی که بایدن و دولتش وظایف خود را برای اجرای قوانین ملت ما و حافظت از آمریکایی ها انجام ندهند، تگزاس به پشتیبانی از جامعه و حمایت از حاکمیت قانون ادامه می دهد».

در پی این اقدام فرماندار تگزاس، «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه در نامه ای به ابوت استدلال کرد که فرماندار با اقدامات خود "از بسیاری جهات قوانین فدرال را نقض می کند". گارلند تهدید کرد که اگر ابوت فرمان خود را پس نگیرد، "برای اطمینان از عدم تداخل تگزاس در کارکردهای دولت فدرال" اقدامات قانونی انجام خواهد داد.

ابوت هم در مقابل در نامه ای روز جمعه به گارلند گفت که دستور او دخالت در کار دولت فدرال نیست و هشدار داد که "استدلال های شما در این نامه" نشان می دهد که "ایالت تگزاس و دولت فدرال با بحران قانون اساسی روبرو هستند".

پس از آن وزارت دادگستری با طرح یک شکایت علیه ابوت اعلام کرد که اقدامات مهاجرتی فرماندار تگزاس برتری و دکترین مصونیت بین دولتی را نقض می کند و بنابراین پوچ و باطل است.

گزارش ها نشان می دهد تگزاس مانند اکثر ایالت های آمریکا با افزایش موارد مبتلا به کووید-۱۹ روبرو است، هرچند به نظر نمی رسد شواهدی مبنی بر تاثیر مهاجرت غیرقانونی بر افزایش موراد مبتلا به ویروس کرونا موجود نیست.

در حالیکه فرماندار تگزاس از یک سو اوجگیری ویروس کرونا را از جمله دلایل خود برای صدور فرمان مهاجرتی خوانده است، تگزاس جز سه ایالت با پایین ترین نرخ واکسیناسیون است. تاکنون نزدیک به ۴۴ درصد از جمعیت این ایالت هم مرز با مکزیک واکسینه شده اند.  

در حال حاضر شمار کلی مرگ و میر کرونایی در تگزاس به ۵۷ هزار نفر رسیده  که به آمار مرگ و میر نیویورک به عنوان ایالتی که در ابتدای همه گیری با تلفات بسیاری روبرو شد، بسیار نزدیک است. با این تفاوت که اکنون در نیویورک ۵۷ درصد از ساکنان واکسینه شده اند.

از سوی دیگر صرفنظر از افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در تگزاس، ابوت روز جمعه با صدور حکمی مقامات محلی را از اعمال دستور استفاده از ماسک و یا الزامات واکسن منع کرد.