شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهردار تهران#جدید#شهر تهران

شهردار تهران در آئین رونمایی از سامانه T.O.D تهران تاکید کرد

تهران‌هوشمند موفقیت بزرگ مدیریت شهری دوره پنجم | حناچی: مطمئنم مطالبه گری در شورای جدید هم با سرعت بیشری پیگیری می شود

شهردار تهران گفت: مدیریت شهری در دوره پنجم موفقیت های متعددی به دست آورد که یکی از آنها موضوع هوشمند سازی شهر تهران بوده است.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی، امروز عصر در آیین رونمایی از سامانه T.O.D (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی انبوه بر) و مراسم قدردانی از اعضای شورای راهبردی تهران هوشمند گفت: در ابتدای این دوره مبنایی گذاشته شد که توسط کاندیداهای شهرداری تهران برنامه ارائه شود و پس از آن حنی خبرنگاران برنامه های شهردار را دائما رصد می کردند و پیگیر تحقق این برنامه ها بودند.

او افزود: نکته جالب این است که بخش عمده ای از طرح‌ها و برنامه ها در برنامه های کاندیداهای این دوره شهرداری نیز وجود دارد. مثلا در برنامه های یکی از آنان بحث کاهش شدت انرژی در تهران و توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه مطرح شده است.

او با بیان اینکه موفقیت بزرگی در این دوره به دست آوردیم، افزود: در بحث هوشمندی تهران این جلسات حداقل برای من مفید بود، اینکه از دولت چه چیزهایی درخواست کنیم و چه مواردی را پیگیر شویم.

حناچی ادامه داد: مسائلی که در این حوزه مطرح شد ادامه پیدا می کنند و قطعا به عقب بر نمی گردد و ذینفعان نیز برای ادامه مسیر تلاش خواهند کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل شهری موضوع بیدود و دوچرخه های اشتراکی دارای QR کد میزان استفاده از دوچرخه در شهر متحول شد و سه برابر افزایش پیدا کرد.

او افزود: البته شهرداری تهران همکاری و کمک کرد که این جریان ادامه پیدا کند و مشابه این حرکت در سایر کلانشهر های کشور نیز انجام و تبدیل به یک جریان شده است.

او تاکید کرد: البته نقد کردن و مطالبه گری نباید رها شود تا این جریانات با جدیت ادامه پیدا کند. در شورای جدید نیز مطمئنیم این روند با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد.

حناچی گفت: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری میزان حجم زباله بالغ بر ۷هزار تن بود اما اکنون به ۵هزار و ۷۰۰ تن کاهش پیدا کرده است، بخشی از دلیل این کاهش مربوط به ایستگاه‌های میانی است و بخشی دیگر مربوط به هوشمند سازی و تجهیزات مربوط به بازیافت است.