شهرخبر

رژیم غذایی که قلب و مغز شما را حفاظت می‌کند بشناسید

رژیم غذایی که قلب و مغز شما را حفاظت می‌کند بشناسید

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد پیروی از رژیم غذایی گیاهی می‌تواند سلامت مغز و قلب را حفظ کند و مانع از کاهش عملکرد شناختی و نارسایی قلبی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات گروه تحقیقاتی دانشگاه بوستون حاکی از آن است که پیروی از رژیم غذایی مبتنی بر گیاه و سبزیجات می‌تواند به محافظت از سلامت مغز و قلب کمک کند. این رژیم گیاهی شامل مقادیر زیادی از غذاها و خوراکی خاصی مانند انواع توت است. تمرکز اصلی این پژوهش بر نارسایی قلبی و کاهش عملکرد شناختی است که میلیون‌ها نفر در جهان را درگیر کرده است. نارسایی قلبی احتمال کاهش عملکرد شناختی و زوال عقل را در فرد افزایش می‌دهد.

متخصصان برای حفظ سلامت مغز و قلب پیروی از رژیم غذایی گیاهی با تمرکز بر غذاهای سالم و پرهیز از محصولات حیوانی، پرچرب و چربی‌های اشباع‌شده را توصیه می‌کنند. حال سوال اینجاست که رژیم‌های غذایی توصیه‌شده برای حفظ سلامت مغز، چه تأثیری بر قلب می‌گذارند؟ محققان دانشگاه بوستون با بررسی وضعیت 2 هزار و 500 نفر که از رژیم مغز پیروی می‌کردند به این نتیجه رسیدند که این امر تأثیر مثبتی بر عملکرد بطن چپ داشته است.

رژیم مغز نوعی رژیم مدیترانه‌ای است که شامل مقادیر زیادی سبزیجات و توت می‌شود و کاهش محصولات حاوی چربی حیوانی را به حداقل می‌رساند. بطن چپ قلب خون حاوی اکسیژن را پمپاژ کرده و به تمام بدن می‌رساند، همچنین به حفظ سلامت عصبی شناختی بدن نیز کمک می‌کند و احتمال کاهش عملکرد شناختی و زوال عقل را نیز کاهش می‌دهد.

منبع: آنا