شهرخبر

ثبت چهارمین ماه افزایش قیمت نفت برنت

نفت

با رشد سریع تر تقاضا نسبت به عرضه و انتظار برای کم شدن تاثیر کرونا در سراسر جهان بعد از انجام واکسیناسیون، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال رشد سریع تر تقاضا نسبت به عرضه و انتظار برای آرام شدن تاثیرات افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به علت انجام واکسیناسیون، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و نفت برنت چهارمین ماه افزایشی را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت با ۳۱ سنت افزایش ۷۵.۴۱ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۳۳ سنت افزایش ۷۳.۹۵ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند. در عین حال، نفت برنت در ماه جولای افزایش ۱.۶ درصدی قیمتی را ثبت کرد که چهارمین افزایش متوالی قیمت به شمار می‌رود.

اما نفت خام آمریکا، تغییری طی ماه گذشته در متوسط قیمت نداشت.

حتی با وجود افزایش موارد ابتلا در آمریکا و در سراسر آسیا و بخش هایی از اروپا، تحلیلگران می گویند واکسیناسیون بیشتر، نیاز به محدودیت های قرنطینگی بیشتر را کاهش خواهد داد. محدودیت‌ها سال گذشته در اوج همه گیری، تقاضا برای سوخت را کاهش داد.

الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت مصرف نفت در سراسر جهان در حال افزایش است.

«تقاضا و مصرف در حال افزایش است. البته، ویروس کرونا هنوز هست، اما قرنطینه‌هایی مثل قبل وجود ندارد.»

بررسی رویترز نشان می دهد تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ رسیده است زمانی که این گروه تولید خود را بیشتر کاهش داد.

بر اساس دولت ماهانه دولتی آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه می تنها ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: فارس