شهر خبر

محورهای رسانه های لبنان؛

رئیسی به غرب اعتمادی ندارد/ اولویت واشنگتن و ریاض در لبنان

رئیسی به غرب اعتمادی ندارد/ اولویت واشنگتن و ریاض در لبنان

رسانه‌های لبنان به موضوعات مختلفی پرداختند که تحریم های اروپایی علیه لبنان، بحث برجام و عدم اعتماد رئیسی به غرب، تشکیل دولت لبنان و معادله میقاتی، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار در مطلبی نوشت: مذاکرات احیای برجام به بن بست رسیده است. ایران و آمریکا با مواضح حداکثری به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر هستند.دولت رئیسی مثل روحانی اعتماد به غرب ندارد و به سمت روسیه و چین حرکت می کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: از نظر واشنگتن و ریاض اولویت رویارویی با حزب الله و نه تشکیل دولت است. تحریم‌های اروپایی بر تشکیل دولت سایه افکنده است.

روزنامه نداء الوطن عنوان کرد: امیدواری نسبت به تشکیل دولت در آینده نزدیک کمتر می شود. مشکلاتی که مانع از رسیدن سعد حریری به کاخ نخست وزیری شد همچنان برقرار است.

روزنامه البناء در مطلبی آورده است: از نظر حزب الله هر دولتی بهتر از خلا دولت است و معرفی میقاتی نیز با همین هدف انجام شد.

روزنامه الانباء لبنان می نویسد: تحریم های اروپا و فشار سالگرد ۴ آگوست (انفجار بندر بیروت) انگیزه برای تشکیل دولت را بیشتر می کند.

روزنامه الجمهوریه در مطلبی اعلام کرد: همکاری متقابل و مثبتی بین عون و میقاتی بوجود آمده و او در فرایند تشکیل دولت موفق خواهد شد.

این روزنامه در ادامه می نویسد: کنفرانس ۴ آگوست برای کمک به لبنان به همت فرانسه، آخرین هشدار به لبنانی ها و سیاستمداران آن است.

النشره لبنان هم آورده است: میقاتی این معادله را در برابر عون قرار داده است که یا با هم موفق می شویم یا با هم شکست می خوریم.

شبکه المیادین گزارش داد: تغیرات ریشه ای در کمیت و کیفیت قدرت تسلیحاتی حشد شعبی عراق شکل گرفته و این بزرگترین چالش برای حضور نیروهای آمریکایی است.