شهرخبر

سنتکام:

کشتی اسرائیلی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است

سنتکام: کشتی اسرائیلی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است

مرکز فرماندهی نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه ای مدعی شد که نوع حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان، پهپادی بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی نیوز، ارتش آمریکا امروز شنبه در بیانیه ای مدعی شد که متخصصان مواد انفجاری نیروی دریایی ایالات متحده بر این باورند که حمله پهپادی عامل حمله به کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان بوده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای در همین زمینه مدعی شد: متخصصان مواد منفجره در نیروی دریایی در این کشتی حضور یافته اند تا مطمئن شوند خطر دیگری خدمه را تهدید نمی کند و آماده اند که به تحقیقات درباره این حمله کمک کنند. برآوردهای اولیه به وضوح نشان می دهد که این حمله از نوع پهپادی بوده است.

بیانیه ناوگان پنجم علی رغم اینکه توضیح می دهد که متخصصان مواد منفجره شواهد عینی واضح مبتنی بر وقوع حمله پیدا کرده اند، توضیحاتی برای ادعای خود مبنی بر اینکه چطور به این نتیجه رسیده اند که حمله از نوع پهپادی بوده، ارائه نکرده است.

مقر نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه (سنتکام) نیز بلافاصله به سوالات مربوط به ارائه شواهد در این زمینه پاسخی نداده است.

در همین زمینه «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بار دیگر اتهامات واهی و بی پایه و اساس خود را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران مشکل اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه است، بدون ارائه سند و مدرکی مستدل جمهوری اسلامی ایران را در وقوع انفجار در کشتی متعلق به این رژیم در دریای عمان مقصر معرفی کرد و حق پاسخگویی به چنین حمله ای به کشتی اسراییلی را برای رژیم صهیونیستی محفوظ دانست.

یک کشتی در آخرین دقایق پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. وزارت دفاع انگلیس بعداً با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

منابع خبری همچنین گفتند که «ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا» نیز به درخواست‌ها برای پاسخگویی در ارتباط با این حمله پاسخی نداده است.

همچنین خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» بیانیه‌ای را از سوی مالک کشتی هدف قرار گرفته در دریای عمان منتشر کرد. این بیانیه از سوی شرکت «زودیاک ماریتایم» مالک کشتی آسیب دیده اسرائیلی منتشر شده است.

شرکت مذکور متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست ساکن در لندن است و در بیانیه این شرکت گفته شده که حداقل ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در حمله پنجشنبه شب گذشته کشته شدند.

گفته می شود که دو خدمه کشته شده در کشتی تجاری اسرائیلی اتباع انگلیس و رومانی بوده‌اند. با این حال در این بیانیه اشاره بیشتری به جزئیات و وضعیت دیگر کارکنان و خدمه آن نشده است.

منبع: مهر